Kategória: Hírek, események

aug 24

Tarolt a Zengő Motorsport és a CUPRA a budapesti PURE ETCR futamon, dobogós helyezés a WTCR-on

  • Történelmet írt a CUPRA: pole pozíció a Pure ETCR mindkét csoportjában
  • Rob Huff WTCR pole pozíciót szerzett és pályacsúcsot is autózott a Hungaroringen
  • Mikel Azcona egy CUPRA e-Racer volánja mögött az élen a Pure ETCR pontversenyében

Mogyoród/Budapest – 2021.08.23. – A FIA WTCR verseny keretein belül megrendezett PURE ETCR sorozat budapesti állomásán az A és B csoportban is kiemelkedően szerepelt a magyar CUPRA alapú Zengő Motorsport. A csapat színeiben Mattias Ekström és Jordi Gené az A csoport második és harmadik helyét szerezte meg, míg a B csoportban Nagy Dániel a harmadik, Mikel Azcona a dobogó első fokára állhatott. A mogyoródi hétvége után Mattias Ekström vezeti a bajnokságot.

A PURE ETCR egy olyan futamsorozat, melyben kizárólag tisztán elektromos autók versenyeznek. Jelenleg három csapat szerepel a versenykiírásban: a gyári Hyundai, a Romeo Ferraris, valamint az 500 kw-os CUPRA e-Racer modellt használó Zengő Motorsport. A PURE ETCR sorozat negyedik állomása volt a Hungaroring, ahol magyar csapat kiemelkedő eredményt ért el. A bajnokság élén jelenleg a Zengő színekben autózó Mattias Ekström áll, aki az utolsó versenyhétvégén, október 17-én, Dél-Koreában ünnepelheti majd bajnoki címét, ha újra sikerül felülmúlnia a Hyundai francia pilótáját, Jean-Karl Vernay-t.

„Kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy az Elektromos TCR sorozat nyárvégi állomásán, a Hungaroringen került még közelebb az első ETCR sorozat megnyeréséhez a Zengő Motorsport pilótája. Külön öröm számunkra az, hogy nemcsak Mattias Ekström és Mikel Azcona, hanem a többi Zengő versenyző, köztük Nagy Dániellel is jó eredménnyel zárta a hétvégét” – nyilatkozta a verseny után Rozgonyi Ádám, a CUPRA hazai márkaigazgatója. „Azért is vagyunk büszkék a CUPRA e-Racer modelleket használó Zengő Motorsport csapatára, mert egy olyan versenysorozatban nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, ami a a jövő károsanyag-kibocsátásmentes versenyzése felé tekint” – tette hozzá Rozgonyi Ádám. 

A Hungaroring WTCR futamán is kiváló helyezést ért el a Zengő Motorsport a CUPRA modellekkel, azonban a vasárnapi verseny mégis kellemetlenül indult a magyar csapat számára. Hiába szerezte meg Rob Huff a szombati időmérőn a pole pozíciót, az első futamon szerzett baleset miatt viszont a vasárnapi futamon csak a boxutcából indulhatott. Az angol versenyző azonban így sem lehet elégedetlen a magyarországi teljesítményével, ugyanis  második szabadedzésen a magyar versenymérnök, Kathi Sándor Péter támogatásával pályacsúcsot autózott. Mikel Azcona, a Zengő Motorsport spanyol pilótája az első futamon második helyet ért el, a második versenyen pedig negyedik helyen ért célba, azonban az Azcona előtt végző argentin Honda pilótát, Néstor Girolamit a futam után 5 másodperces büntetéssel sújtották a sportfelügyelők, így végül Azcona a harmadik helynek örülhetett a Hungaroringen az utolsó WTCR versenynapon.

A CUPRA egy különleges márka, amely a feltűnő dizájnra és az elektromos teljesítményre épül, és a SEAT-ot a sportosság új értelmezésével a következő szintre emeli. Második működési évében a CUPRA értékesítése 2019-ben 71,8% -kal növekedett, megközelítve a 24 700 darabot, a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően. Az új székhely megnyitásával együtt a CUPRA 2020-ban termékoffenzívát fog végrehajtani a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor megjelenésével. Amellett, hogy globális szövetséget kötött az FC Barcelona-val, és annak kizárólagos hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé vált, a CUPRA elit bajnokcsapatot hozott létre, mint például a német kapus Marc ter Stegen vagy a svéd autóversenyző, Mattias Ekström, aki részt vesz a PURE ETCR sorozatban a CUPRA e-Racerrel. A CUPRA világ él és készen áll arra, hogy meghódítsa az autózás szerelmeseinek szívét, közel 250 CUPRA szakemberrel szerte a világon.

aug 23

A SEAT Esélyautó igénybevételének tapasztalatai

Az Esélyautó több önkormányzattal is együttműködve segít a fogyatékossággal élő emberek mindennapjaiban. Segítettünk már Szombathelyen, Kecskeméten, Nyíregyházán és legutóbb Miskolc városában.

Büszkék vagyunk karitatív tevékenységeinkre, melyet a Porsche Hungária támogatásával biztosítottunk.

Nagy örömmel osztjuk meg Miskolc vezetőségének beszámolóját közös együttműködésünk sikerességéről.

‘A Miskolci Egyesített Szociális, Egészségügyi és Gyermekjóléti Intézmény széles körú szakmai munkáját segítette 2021. május 7. és július 30. között az Esélyautó. A Miskolc Autó jóvoltából felajánlott impozáns, kényelmes, tágas, megbízható és gyors autó használatával számos esetben tudtunk hatékony segítséget nyújtani a hozzánk forduló azon személyeknek és célcsoportoknak, akik idős koruknál fogva, illetve különböző egészségügyi probléma, főként valamilyen fogyatékosság miatt akadályozva vannak az életvitelükben.

A hivatalos ügyek intézése, valamint az egészségügyi intézmények szolgáltatásainak igénybevétele mellett a rekreációs lehetőségek elérését is jelentős mértékben megkönnyítette az autó használata. Nagyon hálásak vagyunk azért, hogy ezt a segítséget több héten, hónapon keresztül biztosítani tudtuk az ellátottjaink számára. Annál is inkább, mivel tapasztalataink szerint a segítséget kérők önállóan nem vagy csak nehezen tudják megoldani a hivatalos ügyeik elintézését vagy a szükséges orvosi vizsgálatokon való megjelenést. Megromlott egészségi állapotuknál fogva a tömegközlekedési eszközöket nem tudják használni, és többségüknek nincs hozzátartozója, akitől segítséget kérhetnének. Gyakran előfordul, hogy a nehéz anyagi helyzetük is befolyásolja az egyes szolgáltatásokhoz való hozzáférésüket, ezért egyik fő szempontunk, hogy elősegítsük a kiadásaik csökkentését.

A fentiekből adódóan az ellátási területünkön dolgozó szociális szakemberek nagy örömmel fogadták, hogy a napi munka végzéséhez, az ellátottak szállításához és ügyeik viteléhez ilyen jelentős segítséget kaptak. Különösen az „Esély” Pszichiátriai Betegek Nappali Intézménye és Közösségi Gondozószolgálata és a Támogató Szolgálat munkatársai éltek rendszeresen az Esélyautó lehetőségével, hiszen elsősorban ők foglalkoznak az érintett célcsoporttal, fogyatékos személyekkel. De mellettük az idősellátás és a családsegítés dolgozói is folyamatosan jelezték az igényüket az Esélyautó használatára, miután az idős ellátottjaink körében nagyon gyakori a mozgásszervi probléma és/vagy a különböző eredetú pszichés és mentális problémák előfordulása. Mindkét tényező erősen korlátozza a lehetőségeiket.

Tapasztalatok:

  1. Az esélyautó jelentős segítséget jelent a napi szakmai munka gördülékeny elvégzésében
  2. Egyszerre több feladat ellátására is alkalmas (személyszállítás, szükséges eszközök szállítása)
  3. Kényelmes, biztonságot nyújtó, megbízható jármű révén szívesen utaznak vele az ellátottjaink, igazi élményt jelent
  4. Gyorsan és hatékonyan lehet vele ügyeket intézni
  5. Minden olyan személy számára nagyon hasznos, aki idős kora vagy egészségi állapota miatt nem tud önállóan az ügyeiben eljárni, illetve tömegközlekedési eszközt használni
  6. Az esélyautó nagyban hozzájárult a kollégák munkaszervezése hatékonyságának növeléséhez
  7. A gyalogosan nehezen megközelíthető területeket is könnyen be lehet az autóval járni  Hiánypótló szolgáltatásként funkcionált az eltelt időszakban, miután az ellátottak ügyeinek viteléhez nincs elegendő gépjármű-kapacitásunk

Az Esélyautó igénybevételének lehetőségét Intézményünk szervezeti egységeinek dolgozói és ellátottjaink nevében is köszönjük szépen!’

júl 19

SEAT-Innováció az élet jobbá tételére

A SEAT S.A. és a fiatal feltaláló, David Aguilar közös célja, hogy új megoldásokat tervezni a mindennapi élethez

David Aguilar, aki Poland-szindrómával született, mindössze kilenc éves volt, amikor egy építőkészlet darabjaiból jobb karjára megtervezte első protézist. Mostanra már az ötödik modelljénél tart, amelyet 19 évesen a NASA-nak is bemutatott az Iparágközi innováció csúcson (Cross Industry Innovation Summit).  Aguilar, aki Hand Solo-nak nevezi magát, Guiness-rekorder az “Első működő LEGO® protéziskarral”,  és biomérnöki tanulmányokat folytat, hogy tovább javíthassa mások életét.

A SEAT S.A. Spanyolország vezető ipari befektetőjeként a kutatás-fejlesztésben az innováció felé tekint, hogy mobilitási megoldásokat hozzon létre a jelenlegi és jövőbeni projektekhez. “Számomra a vállalatnál tett látogatás lehetőséget adott arra, hogy egyik innovátor beszélgethessen egy  másik innovátorral” – mondja David.

Az ötlettől a valóságig. David meglátogatta a SEAT S.A. Műszaki Központját, amely a kutatási és fejlesztési (K+F) tevékenységekhez a legfejlettebb technológiával rendelkezik. Oriol Mas, a vezetést támogató rendszerek részlegének vezetője és Teresa Forradelles, a futómű elektronika fejlesztő csoport munkatársa üdvözölték és számos kérdést tettek fel neki protézisével kapcsolatban. “Ezt digitálisan terveztem. Azt követően pedig apránként építettem meg az otthon lévő alkatrészekből. Egy kis nyomásérzékelő segítségével egyszerre tudom mozgatni a karomat, nyitni  és csukni a kezemet” – mondja David.

“Az új projektjeink szintén  3D-s tervezéssel kezdődnek” – magyarázza Teresa, miközben megmutatja neki a tervet, majd azt a  részt, ahova beillesztik a modell elülső radarját. “Akárcsak a protézisében, mi is egy érzékelőt használtunk, amely segít nekünk a menet-asszisztens és az adaptív sebességtartó automatika (ACC) funkcióinál az akadályok, más járművek vagy akár a gyalogosok észlelésénél, hogy növeljük autóink biztonságát” – teszi hozzá Teresa.

Mindig meg kell tenni minden tőlünk telhetőt. A Közjó Egyetemes Ligája (Universal Ligue of Public Good) által ezüstéremmel kitüntetett David célja, hogy másokat is inspiráljon a jelenlegi helyzet megváltoztatására. “Az a fontos, hogy minden nehézség ellenére küzdj az ötletedért, “ – mondja. “Ez olyan, mintha valaki azt mondaná neked, hogy a jövő autója nem tud repülni” – mondja. Oriol Mas nevet: “Az biztos, hogy azok számára, akik ma vezetést támogató rendszereket fejlesztenek, az innováció azt jelenti, hogy az önvezető autó felé való elmozduláson gondolkodunk” – válaszolja, és Aguilarnak megmutatja a járművön használt kamerák és ultrahangos érzékelők kis robot replikációját, amelyek mindent érzékelnek, ami a gépkocsi körül történik. 

Két újító, egy szenvedély és egy cél. “Közös bennünk, hogy nem elégszünk meg a mai valósággal, és folyamatosan új megoldásokat keresünk” – mondja Oriol Mas. “A te szenvedélyed az építőkészlet volt, és ezt használtad fel a protéziseid megalkotásához. A miénk a mobilitás tervezése, és ehhez az innovációt alkalmazzuk minden területen” – teszi hozzá

“Öt különböző protézist készítettél,  és folyamatosan fejleszted a funkcióikat. Mi is ugyanezt tesszük, intenzíven dolgozunk minden egyes projekten, hogy folyamatosan haladjunk előre” – jegyzi meg Teresa. David egyetért, és hozzáteszi: “A SEAT S.A. és én ugyanazt az innovációs elvet valljuk. Én protéziseket készítek, hogy javítsam az emberek életminőségén,  és itt ők pontosan ugyanezt teszik a járműveikkel” – fejezi be David.

A közös alkotás ösztönzése. David Aguilarl mesterkurzust tartott az alkalmazottaknak, melyen keresztül a SEAT S.A. az INNOVA, az emberek, ötletek és projektek összekapcsolására létrehozott új digitális platform elindítását népszerűsíti. Ez egy olyan tér, amely a start-up modellt követve a közös alkotáson alapuló új munkamódszereket támogatja. A tapasztalatok és a tudás ezen új központjától  a vállalat új üzleti lehetőségeket és szinergiákat remél.

jún 30

VGYKE workshopján jártunk

Az Esélyautó fontosnak tartja a fogyatékossággal élő emberek társadalmi helyzetének megismerését, ezért megtisztelő volt számunkra és eleget is tettünk a VGYKE ( VAKOK ÉS GYENGÉNLÁTÓK KÖZÉP-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS EGYESÜLETE) meghívásának, mely keretén belül megismerhettük a diplomás látássérült személyek helyzetét.

Házi Tamás szakmai vezető összefoglalóját olvashatják:

‘Az AC-DC “Találd meg a helyed” projekt fókuszában a diplomás látássérültek állnak. A program célja, hogy a munkáltatók megismerjék, hogy milyen speciális eszközökre, intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy egy látássérültet foglalkoztassanak. A workshop-on 2 cég (Esélyautó Magyarország Kft és a Work Force Személyzeti Tanácsadó és Szolgáltató Kft) képviselői) vettek részt. 

Az előadáson 3 vak munkavállaló tartott rövid előadást, név szerint Leány Ferenc rehabilitációs tanácsadó és ügyfélszolgálati munkatárs, Helmes Renáta online marketinges munkatárs és Berkó Norbert okoseszköz oktató. Részletesen beszéltek a munkájukról és arról, hogy a munkavégzésük során mi okoz nekik nehézséget és ezeket hogyan tudják leküzdeni. Az előadásokat egy kötetlen beszélgetés követte. A két cég képviselői kérdéseket tehettek fel a három munkavállalónak.’

jún 28

ÚJ PEUGEOT 308 SW

A PEUGEOT ÚJ ARCA

A PEUGEOT büszkén mutatja be a vadonatúj PEUGEOT 308 SW-t, amely önálló karosszériaváltozatként érkezik a kínálatba. Stílusa kifejező, profilja lendületes, hátsó része kifinomult. Hatékony és ultramodern, de nem hagyja figyelmen kívül a kompakt kombik szegmensének alapkövetelményeit és az ebből a szegmensből választó ügyfelek alapvető elvárásait.

 Az új PEUGEOT 308 SW igazi szemet gyönyörködtető modell, amely az alábbiakat kínálja:

  • Tágas utastér: a modell hossza 4,64 m, tengelytávja 2,73 m.
  • Hatékonyság: az új PEUGEOT 308 SW semmit sem bíz a véletlenre, aerodinamikája optimális (Cx=0,277, SCx=0,618), következésképpen CO₂-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb.
  • Számos tárolóhely, amelyek vezérlő elve egyértelműen a kellemes utazási élmény és a praktikum. A hatalmas középkonzol tágas helyet biztosít a vezető és az első utas mindennapi használati tárgyainak.
  • A mindennapos használathoz szükséges modularitás: a 2. üléssor három részre osztható (40/20/40), és a csomagtartóból elérhető fülekkel könnyen lehajtható.
  • Motoros csomagtérfedél (amelynek köszönhetően a csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha mindkét kezünk tele van), és kétállású csomagtérpadló.
  • Kellő pakolási kapacitás mindenféle professzionális és szabadidős tevékenységhez: a csomagtér térfogata alapból 608 liter, teljesen lehajtott üléspaddal pedig 1634 literig bővíthető.

Az új PEUGEOT 308 SW-t a folyamatosan tökéletesített Peugeot i-Cockpit® legújabb  generációjával látták el. Teljesen új élmény, még több ergonómiával, dizájnnal, élvezetes vezethetőséggel, prémium minőséggel és interaktív megoldásokkal:

  • Integrált kezelőszervekkel felszerelt, fűthető, új kompakt kormánykerék.
  • 3 dimenziós digitális műszeregység szemmagasságban, 10 colos digitális műszeregységgel
  • Innovatív, 10 hüvelykes, nagy felbontású központi érintőképernyő a PEUGEOT új i-Connect® Advanced intuitív és digitális infotainment rendszerével, amely az okostelefonok világát idézi.
  • A hagyományos klímavezérlőpanelt helyettesítő i-toggle kapcsolók. Minden i-toggle gomb teljes mértékben konfigurálható, azaz a központi képernyő egy adott funkciójának parancsikonjaként használható.
  • 4 USB C aljzat, vezeték nélküli tükrözés és két telefon egyidejű Bluetooth-on keresztüli csatlakoztatásának lehetősége.

A még nagyobb biztonság érdekében az új PEUGEOT 308 SW a félautonóm vezetéstámogató rendszerek legújabb generációjával, a Drive Assist 2.0 csomaggal érkezik (amely az év végén lesz elérhető). A rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika (EAT8 automata sebességváltóval társítva) és a sávtartó asszisztens mellett három új funkcióval egészül ki, amelyek elsősorban a gyorsforgalmi utakon hasznosak: félautomata sávváltás, előzetes sebességajánlás és a kanyarsebesség adaptálása.

Az új PEUGEOT 308 SW többféle motorral, nevezetesen plug-in hibrid (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzines (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 és PureTech 130 S&S EAT8) és dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6 és BlueHDi 130 S&S EAT8) változatokkal készül.

A piac és az ügyfelek

Az új PEUGEOT 308 SW a C-szegmens kombi modelljei közé tartozik, azaz egy olyan piacra érkezik, amelyen a PEUGEOT már évtizedek óta sikeresen jelen van. Bár a kategória modelljei számára az SUV-k közvetlen kihívást jelentenek, maga a szegmens 2010 óta változatlanul erős, az európai kereslet továbbra is komoly, és az értékesítési előrejelzések az elkövetkező évekre vonatkozóan stabilak.

A C szegmensben a kombik vásárlói köre a legfiatalabb és egyben a legdinamikusabb is. Általában aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párokról van szó, akik nagyon ragaszkodnak a stílusos formákhoz, intenzíven használják autójukat (azaz ők utaznak a legtöbbet). Nagyon igényesek, számos elvárást támasztanak az autóval szemben stílus, vezetési élmény és technológia tekintetében, miközben nem mondanak le a tágasságról és a kényelemről sem.

Ebbe a környezetbe érkezik az új PEUGEOT 308 SW, amely minden igényt kielégít, minden ügyfél (70%-ban professzionális felhasználók, 30%-ban magánszemélyek) elvárásaival találkozik és készen áll arra is, hogy új vásárlókat hódítson meg. Az új PEUGEOT 308 SW a kínálat csúcsán helyezkedik el, koncepciója a következő kulcstémákon alapul: dizájn, hatékonyság, technológia és modularitás.

INTENSE – intenzív design

Az új PEUGEOT 308 SW esetében a legnagyobb stilisztikai kihívás az volt, hogy karakteres legyen és vágyakozást keltsen, de közben kínáljon kiváló pakolási térfogatot. A felépítés optimalizálása tette lehetővé, hogy a belső tér veszélyeztetése nélkül nagyon lejtős tetőt tervezzenek, és növeljék a hátsó rész kialakításához rendelkezésre álló anyagfelületet.

Az új PEUGEOT 308 SW így erős személyiségű autó lett, a funkció szolgálatában álló stílus megtestesülése. Úgy tervezték, hogy csábító legyen, vonzza a tekintetet, de elsődleges hivatása a pakolhatóság, a helykínálat és a praktikum maradjon. A tengelytáv 55 mm-rel hosszabb, mint a limuziné, ami karcsúbbá teszi a sziluettet, egyben a hátsó tér előnyére válik.

Az új PEUGEOT 308 SW farrésze az új Peugeot 308 mélységében megformált oldalsó lemezének stílusát viszi tovább, mely markáns fénytörést hoz létre, így az autót szinte a talajhoz nyomja, és ez a modell vonalvezetésének kulcsa.

Az oldalablakok kialakítása, nevezetesen az, hogy az ablak felső élének lejtése nagyobb, mint a tetőé, megváltoztatja a fém és üvegfelület arányát, ami a szegmensben különleges, dinamikus sziluettet kölcsönöz az új PEUGEOT 308 SW-nek.

A hátsó részen az ötajtós változat ultravékony, full LED-es lámpáit látjuk, de az összekötő fekete sáv nélkül. Az új PEUGEOT 308 SW ehelyett arra törekszik, hogy a karosszéria érzékelhető „tömegét” növelje, különösen a csomagtérajtónál, amelynek feladata, hogy tükrözze a minél nagyobb térérzetre való törekvést, és felhívja a figyelmet a bőséges csomagtérre.

A limuzinhoz hasonlóan a kombi hátsó részét is úgy tervezték, hogy a légáramlás vonalai segítsék a jobb aerodinamikai hatékonyságot. A sárvédő különösen impozáns, aerodinamikai légterelőként működik az oldalfal alsó részén, megtörve az ajtók felől érkező légáramlást.

Az új PEUGEOT 308 a PEUGEOT új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak.

Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet (az orrkúp a radarhullámokkal kompatibilis indiumból készül), így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé. A rendszámtábla az orr-rész legaljára került.

Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új PEUGEOT 308 SW dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a PEUGEOT új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.

A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a PEUGEOT Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban.

A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.

Az új PEUGEOT 308 SW 7 színben lesz kapható:

– Avatar kék

– Elixír piros

– Gyöngyházfehér

– Hófehér

– Artense szürke

– Platinaszürke

– Perla Nera fekete

PERFECT FIT – természetesen jól tervezett 

Az új PEUGEOT 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető.

A platform új szerkezeti elemeket kapott, melyek révén még hatékonyabb, még biztonságosabb lett, illetve még inkább szolgálja a vezetés kényelmét és örömét.

Az ötajtós változathoz képest az új PEUGEOT 308 SW tengelytávja 2,732 m-re nő (+55 mm), a 2. sorban 129 mm térdhelyet biztosít, és a csomagtér maximalizálása érdekében a csomagtartó térfogata is megnőtt.

Az új PEUGEOT 308 SW hosszabb, alacsonyabb és karcsúbb, mint az elődmodell:

  • hossza 4,64 m (+6 cm),
  • a nyomtáv változatlan: 1,559 mm / 1,553 mm
  • a szélvédő erősebben lejt és hátrafelé hosszabban nyúlik el,
  • 20 mm-rel alacsonyabb lett, magassága 1,44 m.

A hátsó túlnyúlás 21 cm-rel hosszabb, mint az ötajtós változaté, ami tökéletesen kiegyensúlyozottá teszi a hátsó részt, melynek hangsúlyos elemei:

  • az új dizájn szerint kialakított lökhárító,
  • mély, tágas csomagtér.

Az új PEUGEOT 308 SW méretei tökéletesen megfelelnek a szegmens vásárlóközönsége által támasztott elvárásoknak, és lehetővé teszik, hogy a piacon az egyik legjobb csomagtartó-megoldást kínálja. A belsőégésű változatok kétállású padlója kiemelkedően praktikus és moduláris.

A belső égésű motorral szerelt változatoknál a csomagtartó térfogata a kalaptartó alatt mérve:

  • alacsony padlóállás mellett 608 liter, a szőnyeg alatt további rakodóhelyekkel.

A kétállású padló további tárolóhelyeket kínál az üléstámlák mögött.

Hogy még praktikusabb legyen, az új PEUGEOT 308 SW alapfelszereltségként 3 részes üléspadot (40/20/40) kínál. Az üléspad mindhárom része azonnal összecsukható, mégpedig a csomagtartó oldaláról könnyen hozzáférhető két kezelőszerv segítségével.

Ez a moduláris üléssor az ügyfél igényeitől függően az alábbiak szerint konfigurálható:

  • a jobb oldali üléstámla önmagában is lehajtható,
  • a középső üléstámla lehajtásával hosszú helyet kapunk síléc vagy egyéb hosszú tárgy szállításához,
  • a bal oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
  • a jobb oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
  • mindhárom üléstámla lehajtásával a csomagtér térfogata az alábbiak szerint alakul:
    • belsőégésű motoroknál, leengedett csomagtérpadló mellett 1634 liter, illetve további tárolóhelyek a szőnyeg alatt.

Lehajtott üléstámla mellett 1,85 m-nél hosszabb tárgyak szállítása is lehetséges.

A mindennapi praktikum érdekében a csomagtérben a csomagtér jobb oldalán 12 V-os csatlakozó, LED-világítás, két tárolóháló és csomagrögzítő kampók találhatók.

A csomagtértakarót egy kézzel, a központi fogantyú felfelé történő megnyomásával könnyen ki lehet nyitni, ezt követően a takaróponyva magától, könnyen feltekeredik.

A belsőégésű motoros változatoknál a csomagtértakaró ponyva a szőnyeg vagy a padló alatt is elrejthető.

A csomagtérfedél motorizált, hogy megkönnyítse a hozzáférést akkor is, ha mindkét kezünk tele van. A csomagtér automatikusan nyitható:

  • a lábnak a lökhárító alá irányuló rúgó mozdulatával,
  • a távirányító gombjának megnyomásával,
  • a hátsó ajtó külső kezelőszervének megnyomásával,
  • a műszerfalon lévő nyomógomb megnyomásával.

PERFECT FIT, azaz hatékonyság: 

Az új PEUGEOT 308 SW aerodinamikai mutatói kiemelkedőek: a Cx 0,28, az SCx pedig 0,62 m². Minden látható és kevésbé látható karosszériaelem (lökhárítók, légterelők, diffúzor, oszlopok, visszapillantók, alvázborítások stb.) komoly optimalizáláson estek át. Még a kerekek kialakításának is a hatékonyabb aerodinamika és a jobb teljesítmény volt a célja. Mindennek köszönhetően a modell CO2-kibocsátása 2 grammal csökkent elődjéhez képest.

Az új PEUGEOT 308 SW gumiabroncs-választéka 16, illetve 18 collos méretekből áll. Az A és A+ osztályú abroncsok igen hatékonyak, ugyanakkor nem fosztják meg a használót a márkától megszokott vezetési élménytől és menetteljesítménytől.

A fejlesztési folyamat során a hatékonyság volt a fő szempont. Az új platform maga is hozzájárul ahhoz, hogy az új PEUGEOT 308 SW üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden eddiginél alacsonyabb lett.

A rázkódás kiszűrésére, a karosszéria szilárdságának növelésére új szerkezeti elemeket vetettek be a fejlesztők. Ennek hála, az új PEUGEOT 308 SW kiemelkedő vezetési élményt nyújt, példás úttartással, prémium kényelemmel, rendkívül kellemes vezethetőséggel és – a 10,68 méteres fordulókörnek köszönhető – könnyed városi manőverezhetőséggel.

PERFECT FIT – azaz barátságos és kényelmes környezet

Az új PEUGEOT 308 SW üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, jól szellőző horgolásszerű kialakítás, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappa bőr anyagok.

A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein.

Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető.

Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel.

Bővül a kapcsolódási lehetőségek köre is: az Allure szinttől felfelé 2 USB csatlakozó áll rendelkezésre (töltésre, ill. töltésre és adatátvitelre) a középkonzol hátsó részén.

A csúcstechnológia az új PEUGEOT 308 SW üvegfelületein is megjelenik:

  • teljes felületén fűthető szélvédő,
  • megnövelt vastagságú első és hátsó ablakok,
  • hangszigetelő burkolattal ellátott első oldalablakok (verziótól függően),
  • Allure szinttől felfelé keret nélküli belső visszapillantó tükör, a hibrid változatoknál kék LED-del, amely kifelé jelzi, ha az autó teljesen kibocsátásmentesen halad.

Teljesen megújult a légkondicionáló rendszer, minden utas nagyobb kényelmére. Különösen a hátul utazók járnak jól, hiszen a középkonzol hátsó részén új légbeömlő nyílások kaptak helyet.

Az új PEUGEOT 308 SW az utastér levegőminőségére is ügyel: az AQS (Air Quality System) berendezés folyamatosan ellenőrzi az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén aktiválja a légcserét. A GT változatokban ezt a szolgáltatást a Clean Cabin funkció egészíti ki, amely kiszűri a szennyező gázokat és mikrorészecskéket. Az utastér levegőjének minőségéről a központi érintőképernyőn kaphatunk információt.

Az új PEUGEOT 308 SW vadonatúj Premium FOCAL® hifi rendszerét az audióberendezések francia specialistájával, a Focallal együttműködésben fejlesztette ki a márka. A közös fejlesztés több mint 3 évig tartott.

A Premium FOCAL® hifirendszer 10, exkluzív szabadalommal rendelkező technológiával készült hangszórót tartalmaz:

  • 4 TNF fordított dóm alumínium magassugárzó,
  • 4 Polyglass membrános középsugárzó 165 mm-es TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel,
  • 1 Polyglass középsugárzó,
  • 1 háromutas ovál Power Flower™ mélynyomó.

Ezek az eszközök egy új, 690 wattos, 12 utas, D osztályú erősítőhöz csatlakoznak, és ARKAMYS digitális hangprocesszor kezeli őket.

A Peugeot és a Focal fejlesztői közösen határozták meg az egyes hangszórók pontos helyét is, azért, hogy minden utas tökéletes hangzást élvezhessen.

A hangzás az utastér egészében jó térérzetet biztosít, a hangok tiszták és teljesek, a basszusok mélyen és telten szólnak.

TECHNO SPIRIT – új PEUGEOT i-Cockpit®

A PEUGEOT i-Cockpit® a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új PEUGEOT 308 SW is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.

Az új, kompakt kialakítású kormánykeréken helyet kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kezének, fogásának jelenlétét érzékelik a vezetést segítő rendszerek használata közben.

Az ergonomikus, opcióként fűtéssel is rendelhető kormánykeréken az alábbi funkcióvezérlők találhatók meg:

  • rádió,
  • médiarendszer,
  • telefon,
  • vezetést segítő rendszerek.

A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 collos digitális kijelző. A GT változat kijelzője három dimenziós megjelenítéssel rendelkezik. A digitális kijelző teljes egészében személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas (TomTom navigáció, rádió és média, vezetést segítő rendszerek, energiaáramlás stb.). A beállítások között a bajuszkapcsoló segítségével könnyedén válthatunk.

Az új PEUGEOT 308 SW műszerfala úgynevezett „high-vent” kialakítású, ami azt jelenti, hogy a ventillátor beömlő nyílásai pontosan az utasok elé kerültek, így a vezető és az utasok számára egyaránt optimális szellőztetést biztosítanak.

E kialakítás következtében a szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszerfalhoz képest kicsit lejjebb, a vezetőhöz közelebb kapott helyet, továbbra is a műszerfal szerves részeként.

Az új PEUGEOT 308 SW-ben – az Allure felszereltségi szinttől kezdve – virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a klíma konzol eddigi helyére került. A központi kijelző és a vele párhuzamosan elhelyezkedő új vezérlő kettőse nyitott könyvre hasonlít, így a szegmensben páratlan módon nemcsak technológiai, hanem esztétikai pluszt is adnak az utastérnek.

Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként.

Az új PEUGEOT 308 SW i-Cockpit® műszerfala továbbra is „driver oriented”, azaz a vezető felé tájolt, így még ergonomikusabbá teszi a vezetést, ugyanakkor ügyel arra, hogy az utas se érezze kizárva magát az élményből. Ugyanilyen kialakítást kapott a középkonzol, amely szintén nyitott az utas felé. A belső stílus tervezésekor kifejezett cél volt az, hogy a teret egyenlően osszák el az első sorban helyet foglalók között.

Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel. A vezető oldalán ívben sorakoznak rajta a dinamikus vezetéshez szükséges vezérlőgombok:

  • új, kompakt váltókapcsoló, amellyel a 8 fokozatú automata váltóval szerelt változatokban választhatjuk meg a sebességfokozatot (Reverse, Neutral, Drive), 2 gombbal pedig parkolófokozatba, illetve a manuális sebességváltásra kapcsolhatunk,
  • vezetésimód-választó – motorváltozattól függően – amellyel az Electric, a Hybrid, az Eco, a Normal és a Sport mód között válthatunk.

A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a praktikus tárolásé:

  • két nagy méretű pohártartó,
  • két USB C csatlakozó (töltésre, illetve töltésre és adatátvitelre),
  • több, összesen 34 liternyi tárolóhely,
  • könyöklő.

Az új PEUGEOT 308 SW ezzel a kínálattal új a legjobbak között van a szegmensben.

Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek – változattól függően – lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantara®-val borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.

TECHNO SPIRIT – PEUGEOT i-Connect és i-Connect Advanced

Az új infotainment rendszer mindenkinek ízlése és elvárásai szerint nyújtja az okostelefonok és a modern autók technológiájának legjavát. Összesen akár 8 különböző személy is eltárolhat magának különböző beállításokat, megjelenítési módokat, hangulatokat, így mindenki tökéletesen ergonomikusan, mindennapi szokásaival összhangban vezethet.

A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható.

A nagy felbontású, 10 collos központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos.

Könnyen lapozhatunk a különböző menük között balról jobbra, az értesítések között fentről lefelé, 3 ujjal egyszerre érintve a képernyőt pedig az alkalmazások gyűjtőoldalára jutunk.

A „Home” gombbal bármelyik pillanatban könnyen visszatérhetünk a főoldalra, csakúgy, mint egy okostelefonon.

A kijelző tetején állandó sávban láthatjuk a külső hőmérsékletet, a klíma aktuális beállítását, az aktuális widgetet, a mobilhálózathoz történő csatlakozással kapcsolatos adatokat, az értesítéseket és a pontos időt.

A technológiai élmény a PEUGEOT i-Connect Advanced, azaz a hatékony és kiváló teljesítményű TomTom fedélzeti navigáció használatával válik teljessé. A könnyebb leolvashatóság érdekében a térkép a kijelző teljes felületét elfoglalja, frissítése pedig „over the air”, azaz mobilhálózaton keresztül történik.

Nagyobb biztonságot és kényelmet is jelent a mindennapokban az, hogy az „OK PEUGEOT” funkciónak köszönhetően hangfelismeréssel és természetes hangvezérléssel irányíthatjuk a multimédia rendszer valamennyi szolgáltatását.

A tájékoztató rendszernek része az autó kezelési útmutatója és különböző tájékoztató videók is; az autó így segít a helyes használatban, illetve válaszol a felmerülő kérdésekre.

TECHNO SPIRIT – a vezetést segítő rendszerek

Az új PEUGEOT 308 SW-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:

Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:

  • Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
  • Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
  • Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.

Az új PEUGEOT 308 SW szériafelszereltségként vagy opcióként olyan új felszereltségi elemeket kínál, melyek jobbára csak a felsőbb szegmensekben találhatók meg:

  • Motorizált, kéz nélkül is nyitható csomagtérfedél,
  • Nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter),
  • Hátrameneti akadályjelző (hátrameneti fokozatban hangjelzéssel figyelmeztet a közelben található veszélyre),
  • Új, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval,
  • 360°-os parkolósegéd 4 kamerával (elöl, hátul és kétoldalt),
  • Kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás,
  • Fűthető szélvédő teljes páramentesítő funkcióval, kormányfűtés,
  • „E-call+” segélyhívó, amely jelzi az autóban utazók számát és azt is, hogy az autó az út melyik oldalán található,
  • Külső visszapillantók automatikus lebillentése hátramenetbe kapcsoláskor.

Az új PEUGEOT 308 – felszereltségi szinttől függően – természetesen továbbra is teljes kínálatát nyújtja a vezetés kényelmét és biztonságát növelő rendszereknek:

  • Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
  • Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-re fékező funkcióval (manuális váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
  • Automatikus vészfék (7 km/h sebesség felett, egyes változatokban 140 km/h sebességig éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat),
  • Aktív sávtartó asszisztens korrigáló funkcióval,
  • Éberségfigyelő, amely 65 km/h átlagsebesség felett, hosszú utakon figyeli az apró kormánymozdulatokat, ezáltal a vezető éberségét,
  • Intelligens távolsági fényszóró-vezérlés,
  • Kibővített táblafelismerő rendszer (STOP, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége stb.),
  • Árnyékolóval ellátott nyitható panorámatető,
  • Tér- és nyitásérzékeléssel ellátott riasztó, teljes központi zár
  • Elektromos kézifék minden változatban.

PERFECT FIT, a motorválaszték

A Power of Choice koncepciója nagyon fontos a márka számára, ezért az új PEUGEOT 308 kétféle tölthető hibrid motorral kerül forgalomba:

  • HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 26 g/100 km C0₂-kibocsátással és 59 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos jóváhagyás alatt álló adat),
  • HYBRID 180 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 25 g/100 km C0₂-kibocsátással és 60 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos jóváhagyás alatt álló adat),

A lítiumion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. Kétféle töltési lehetőség elérhető hozzá, amelyek minden élethelyzethez, minden töltési lehetőséghez alkalmazkodnak: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés.

A várható töltési idők az alábbiak szerint alakulnak:

  • 7,4 kW-os Wall Box (32 A): egyfázisú, 7,4 kW-os töltőkábellel teljes töltés 1 óra 55 perc alatt,
  • megerősített aljzatról (16 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 3 óra 50 perc alatt,
  • szabványos aljzatról (8 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 7 óra 5 perc alatt.

Az új PEUGEOT 308 a következő, alacsony (akár 117 g/km) CO₂-kibocsátású belsőégésű motorokkal érhető el. A motorok az érvényben lévő WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicules Test Procedures) eljárás szerint megfelelnek a legújabb EURO6 normáknak.

3 hengeres, 1,2 literes benzinmotorok:

  • PureTech 110 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • PureTech 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • PureTech 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)

4 hengeres, 1,5 literes dízelmotorok:

  • BlueHDi 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
  • BlueHDi 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).

A PEUGEOT ökoszisztéma:

A PEUGEOT szándéka, hogy segítse ügyfeleit az elektromos autózásra történő átállásban, ezért különleges szolgáltatásokat is kínál, melyek több alapelvre épülnek:

PEUGEOT Easy-Charge* – avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleink számára a különböző töltési lehetőségekhez való hozzáférést:

  • töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített aljzat, Wall Box, Smart Wall Box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
  • nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpont is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.

PEUGEOT Easy-Care – avagy hogyan segítsük ügyfeleinket abban, hogy alaposan megismerjék és így magabiztosan használják autójukat:

  • Új digitális demonstrációs eszközök, amelyek a PEUGEOT honlapjain segítik az elektromos autózással való ismerkedést.
  • Garancia- és Assistance szerződések, amelyek beépíthetők az autó finanszírozási szerződésébe, így komplikációmentes autóhasználatot tesznek lehetővé.
  • Igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó később eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
  • 8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.

A MyPeugeot® mobilalkalmazásban és az autó központi kijelzőjén elérhető:

  • Az utastér hőmérsékletének beállítása azonnal vagy időzítve, amely azon felül, hogy igen komfortos megoldás, elősegíti a hatótáv optimalizálását (hiszen indítás után a motor hamarabb éri el az ajánlott üzemi hőmérsékletet) és az akkumulátor optimális hőmérsékletének elérését is.
  • Az akkumulátor töltésének ellenőrzése, beprogramozása, elindítása vagy időzítése

*A szolgáltatások elérhetősége piaconként változó lehet

A PEUGEOT új logóval fejezi ki egyéniségét és karakterét, az új PEUGEOT 308 pedig az első modell a kínálatban, amely az új címerpajzsot viseli. A korszakokon átívelő, a francia életérzést és szakértelmet megtestesítő márka új fejezetet nyit történelmében, amelyet mindig is a jelen megélésében és a globális minőség létrehozásában szerzett tapasztalat jellemzett. A cél nem is lehet más, mint olyan márkával szolgálni az ügyfeleknek, amely ma és a jövőben is minden igényüknek megfelel.

Az új PEUGEOT 308 SW forgalmazása Európában 2021 végén kezdődik. A modell a franciaországi Mulhouse-ban készül.

jún 15

Peugeot- Esélyautó karitatív nyereményjátékunk

Az Esélyautó Magyarország kft a regisztráltjai között tartott sorsolás keretén belül egy Peugeot 3008-as gépjárművet, 20.000 ft-os üzemanyag kártyával 1 hét ingyen használhatra átadta a nyertesnek.

A P-Automobil Kft jóvoltából ajánlhattuk fel ezt a fantasztikus nyereményt.

A komoly egészségügyi járványhelyzet miatt és a család terveihez igazodva az elmúlt hetekben vette igénybe Boglárka és családja nyereményüket.

Fogadják szeretettel az élménybeszámolóját.

“Az autót egy pénteki nap délelőtt vettük át. Az első nap csak a városban autóztunk vele, megismertük, kiismertük. Az első igazi út a második nap Kecskemétre vezetett, a nagymamához. Autópályamatricát is vettünk a kocsira. A család nagyon örült a látogatónak, nagyon kellemes napot töltöttünk el velük, mindenki megcsodálta a szép autót.

Ezt követően, ahogyan terveztük is, egy családi nyaralásra indultunk el a kocsival. Bükfürdőre mentünk egy nagyon szép hotelbe, ahol három napot töltöttünk el. Finomakat ettünk az étteremben, fürödtünk a medencékben, sétáltunk a parkban. Kőszegen is jártunk, ahol megnéztük a várat, és egy nagyot fagyiztunk a főtéren.

Sajnos hamar elröppent a nyaralás. A fennmaradó néhány napban már csak apróbb utakra használtuk a kocsit, bevásárlást intéztünk, stb.

Összességében nagyon kellemes élmény volt, nagyon örülünk, hogy kipróbálhattuk ezt az autót!”

Örömünkre szolgál, hogy hozzájárulhattunk a család nyaralási terveihez és köszönjük a P- Automobilnak az általuk felajánlott Peugeot 3008-as gépjárművet.

jún 10

A SEAT támogatja a női vízilabda-válogatott olimpiai felkészülését

A SEAT magyarországi importőre évek óta kiemelt szerepet játszik a sporttámogatásokban, több évre visszatekintő együttműködés köti a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség mellett a Magyar Vízilabda Szövetséghez is. A női vízilabda-válogatott kiemelkedő teljesítményével kvalifikálta magát az idén júliusban kezdődő tokiói olimpiára, amelyre a felkészülés lassan az utolsó szakaszához érkezik. A játékosok mindennapjait segítheti az a 15 darab SEAT Leon, amelyek kulcsait egy átadóünnepség keretében hétfőn délután vehették át a csapat tagjai.

A csapatkapitány, Keszthelyi-Nagy Rita vezette válogatott játékosok mellett megjelent Vári Attila, a Magyar Vízilabda Szövetség elnöke, és Bíró Attila szövetségi kapitány. A SEAT részéről Rozgonyi Ádám, a Porsche Hungária SEAT márkavezetője adta át az autókat.

“A SEAT márka régóta nagyon komoly partnere a Magyar Vízilabda Szövetségnek, sok segítséget kapunk tőle. A mostani örömteli flottacserével a cég erős nyomatékot adott a több éve zajló együttműködésnek. A játékosok mindennapjaiban, az edzésekre és hazajutásban, a pihenés és a munka közötti időszakban komfortot, tökéletes biztonságot garantál ez a nemzetközileg is elismert márka. Köszönöm a támogatást, a cég nagyon komoly partnere a vízilabdacsaládnak” – fogalmazott Vári Attila, az MVLSZ elnöke. 

“A SEAT márka elkötelezett a kiemelkedő teljesítményt nyújtó sportolók és sportágak támogatását illetően – mondta Rozgonyi Ádám, a SEAT 2021. március 1-én kinevezett márkaigazgatója. – Az együttműködés két évre nyúlik vissza, a most támogatásként átadásra kerülő új SEAT Leon modellekkel és azok lendületességével szeretnénk támogatni a női vízilabda-válogatottat a tokiói olimpiára való felkészülésben.”

A SEAT Leon a spanyol márka alappillérének számít, amely 2021-ben elnyerte az “AUTOBEST 2021” mint “Európa legjobb autó vétele 2021” díjat. Az elérhető legfejlettebb vezetősegítő asszisztens rendszerek integrálása révén a SEAT Leon kategóriájában biztonság terén is a legjobbak között szerepel, melyről az EuroNCAP törésteszteken is tanúbizonyságot tett. Népszerűségét csak növeli, hogy több karosszéria változatban és a legkorszerűbb hatásláncokkal érhető el, beleértve a plug-in hibrideket is.

máj 31

Idén már négyféle Peugeot modell érhető el állami támogatással

A Peugeot márka magyarországi képviselete üdvözli az újraindított  elektromos autó támogatási rendszert, mely elősegíti a klímacélok elérését, az egészségesebb városi környezet kialakítását, valamint a márka ambíciózus CO2 célkitűzésének teljesítését egyaránt. Idén akár négyféle Peugeot modellel is pályázhatnak állami támogatásra az érdeklődők, melyek közül kettő akár nagycsaládos támogatásban is részesülhet, így már a nagycsaládosok is nagyon kedvező áron juthatnak zéró emissziójú családi autóhoz. 

A Peugeot márka ambiciózus célokat tűzött ki maga elé még 2018-ban. Az egyik célkitűzés az volt, hogy az egyre szigorodó európai CO2 szabályozás közepette se kelljen büntetést fizetnie, a másik cél pedig az volt, hogy 2023-ra valamennyi modellje elérhető legyen alternatív hajtással. Az első cél tökéletesen teljesült, hiszen a Peugeot (PSA) évek óta a legtisztább európai gyártó a CO2 kibocsátási rangsorban. A második cél elérése felé pedig ütemesen halad a márka, hiszen jelenleg a 108-as miniautó és az 5008 családi SUV kivételével valamennyi modellje bemutatkozott már 100%-ban elektromos vagy plug-in hibrid hajtással.

Ennek az intenzív fejlesztőmunkának köszönhetően az idén újrainduló elektromosautó támogatási pályázatban akár már négyféle Peugeot modellt is választhatnak a pályázók, így a városi kisautótól a családi vagy professzionális felhasználásra is alkalmas kisbuszig mindenki megtalálja a számára alkalmas alternatívát, amelyhez jelentős állami támogatást is igényelhet.

e-208 :  városi hódító és tökéletes elektromos autó egyben !

A 2020-ban Év Autója díjjal is kitüntetett Peugeot 208 elektromos változata tökéletesen ki tudja használni az elektromos hajtásban rejlő potenciált ! A 136 LE-s teljesítmény igazi városi ágyúgolyóvá változtatja a formás kisautót, miközben a kompakt méreteknek és az alacsony felépítésnek köszönhetően kimagasló, 340 Km-es hatótávolsága jól használhatóvá teszi hosszabb utakon is. Az e-208 mindemellett kifejezetten sportos karakter, mindössze 8,1 másoperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, amivel maga mögé utasít sok belső égésű kihívót !

Az e-208 esetén a kedvező ár és a luxus felszereltség sem egymást kizáró okok.  A megemelt kedvezményszintnek köszönhetően a 12 milliós értékhatárba akár már a sportos, csúcsfelszereltségű GT kivitel is belefér.

Akciós indulóár állami támogatással : 7 790 000 Ft (Active)


e-2008 SUV : lélegzetelállító design, kategóriaelső helykínálat és mindez már elektromos hajtással is elérhető!

A látványos 2008 SUV méretei a kategória határait feszegetik, így kisebb családi autónak is tökéletes. Az 50 kWh-s akkumulátor és a szériában kínált 100 kW-os gyorstöltés a hosszabb közös kirándulásokra is alkalmassá teszi, az ergonomikus és high-tech Peugeot i-Cockpit vezetőhely pedig különleges élménnyé teszi a mindennapokat.

A megemelt kedvezménynek és az állami támogatásnak köszönhetően az elektromos változat immáron nem drágább, mint a hasonló teljesítményű, automata váltós dízel verzió (Allure és Allure Pack felszereltség mellett), így ügyfeleink gyakorlatilag felár nélkül válthatnak most elektromos autóra!

A 12 milliós pályázati értékhatárba akár az Allure Pack felszereltség és további 130.000 Ft értékű opció is beleférhet, így a jelenlegi támogatással egy igen jól felszerelt, sokoldalú elektromos autóhoz juthatnak a pályázók. 

Akciós indulóár állami támogatással : 8 590 000 Ft (Active)


e-Traveller : a professzionális elektromos személyszállító, nem csak profiknak !

Az e-Traveller széles kínálatával, fejlett elektromos hajtásával és akár 75 kWh akkumulátor kapacitásával egyedülálló megoldást kínál jelenleg a piacon. Hártomféle hosszúsága, 5, 8 vagy 9 személyes karosszériája és kétféle választható akkumérete sokféle feladatra alkalmassá teszi. A kilenc személyes, 14 millió Ft alatti változata egyszerre jogosult a nagycsaládosok autóvásárlási kedvezményére valamint a 2,5 milliós elektromos autó támogatásra, így akár 5 millió Ft megtakarítással is megvásárolható. A professzionális személyszállítók számára a 75 kWh-s akkucsomag által biztosított 330 Km-es hatótáv széleskörű felhasználási lehetőséget nyújt.

Akciós indulóár elektromos autó támogatással:

11 431 500 Ft (Business L1 – 50kWh – 9 szem.)

Akciós indulóár elektromos autó és nagycsaládos támogatással :

8 931 500 Ft


e-Rifter : a tökéletes elektromos autó az egész családnak – hamarosan előrendelhető !

A népszerű családi egyterű elektromos változata hivatalosan ősszel érkezik, azonban a pályázati lehetőségekre való tekintettel már júniustól előrendelhető hazánkban. A kétféle hosszban, 5 vagy 7 személyes kivitelben érkező, akár 1050 literes csomagteret kínáló tágas családi autó a többi elektromos Peugeot modellből megismert 136 LE-s csúcsteljesítményű villamos hajtást és 50 kWh kapacitású akkucsomagot kap, melyhez természetesen itt is szériafelszereltség a 100 kW-os gyorstöltési lehetőség és a My Peugeot applikációból távolról is indítható töltés valamint előhűtő és előfűtő funkció.

Az e-Rifter legnagyobb ütőkártyája, hogy 7 személyes változatához egyaránt igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása és az elektromos autó vásárlási támogatás is, így akár 5 millió Forintot is spórolhat a sikeres pályázó az akciós árból.

Az új e-Rifter hivatalos árlistájának megjelenése és az előrendelések megnyitása június elején várható.

Korszerű elektromos hajtáslánc

A Peugeot filozófiája, hogy ügyfeleinek az elektromos modellek esetén is ugyanazt a vonzó designt, ugyanazt a helykínálatot és ugyanazt a vezetési élményt kínálja, mint a belső égésű változatok esetén. 

A Peugeot új generációs elektromos személyautói egytől-egyig ugyanazt az innovatív elektromos hajtásláncot használják, amely az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • Nagy hatótávolság: akár 340 km (208 esetén, WLTP szabvány szerint)
  • 50 kWh kapacitású, padlólemezben elhelyezett, Li-ion akkumulátor
  • A belső égésű változatokhoz képest változatlan méretű utas és csomagtér
  • Hőszivattyús, hatékony hűtő-fűtő rendszer az utastér és az akkumulátor számára, 5 kW fűtőellenállással kiegészítve a gyors felfűtés érdekében (extrém hideg idő esetére)
  • Távirányítással, mobiltelefonról is programozható, indítható előfűtés és hűtés
  • Töltésfelügyelet és indítás távolról, a My Peugeot applikációból
  • Folyadékhűtésű akkumulátor: hosszabb élettartam és gyorsabb töltés, akár szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vagy nagy terhelés mellett is
  • Szériában 100 kW DC villámtöltés lehetősége: 80% töltöttség 30 perc alatt
  • 3 fázisú 11 kW fedélzeti töltő (opció): teljes feltöltés akár 5 óra alatt otthon (wallbox segítségével) vagy a legtöbb nyilvános AC töltőponton
  • 8 év vagy 160.000 Km gyártói garancia a meghajtó akkumulátorra (70% kapacitásig)
  • Dinamikus gyorsulás a nagy teljesítményű 136 LE-s (100 kW) szinkronmotornak köszönhetően
  • Rugalmasság a teljes fordulatszám tartományban jelentkező 260 Nm nyomatéknak köszönhetően
  • Egypedálos üzemmód, fokozott „motorfék” hatással és energia visszanyeréssel: kényelmes, takarékos és kíméli a fékrendszert
  • ECO / SPORT / NORMAL vezetési módok a hatótáv vagy a teljesítmény maximalizálásának érdekében
  • 2 éves szervizciklus a második évtől, 40%-kal alacsony karbantartási költségek
máj 27

Így tesztelik a Peugeot akkumulátorait

A technológiai lépésváltás nem képzelhető el megfelelően képzett szakemberek nélkül. A Peugeot azonban az integrált megoldások mellett tette le a voksát: miközben folyamatosan készíti fel munkatársait a villamosítással járó kihívásokra, részben vagy teljesen elektromos típusait a belső égésű motorral szerelt modellváltozatokkal közös gyártósoron készíti, aláhúzva a választás szabadságát.

Amint az már sokak által köztudott információ, a Peugeot alig két év múlva, tehát már 2023-ra teljes modellkínálatának villamosítását tervezi. A részben vagy teljesen elektromos hajtású típusok jelenlegi számát és arányát ismerve ez abszolút reális célkitűzés, hiszen már most is csak néhány kisebb lépés választja el a márkát a cél megvalósulásától.

Egy valami azonban bizonyos: mint minden nagyszerű megoldásnak, ennek az ambiciózus váltásnak a hátterében is elhivatott emberek állnak, akik évekre előre tervezve készülnek a rájuk váró feladatokra. A feladat pedig jelen esetben az ügyfelek új technológiába vetett bizalmának megerősítése, a piaci igények és kereslet proaktív kielégítése, és persze a költségek és a környezeti hatás lehető legteljesebb mértékű mérséklése.

Az elektromos átállásban ezért kulcsszerepet játszik az a folyamatosan növekvő létszámú csapat, akik a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek akkumulátorcsomagjait szerelik össze. Hatalmas a felelősségük, hiszen nem csak az autók egyik legköltségesebb fődarabjáról van szó, hanem a járműhasználat alapvető feltételéről, a vevőelégedettség kompromisszumot nem tűrő alkotóeleméről, amelyre a Peugeot 8 éves vagy 160 ezer kilométeres kapacitás-garanciát vállal.

A villamosított járművek folyamatosan növekvő számának köszönhetően a Peugeot-nak már jövőre havonta 10 ezer személyautó és 7 ezer könnyű haszonjármű részére kell biztosítania akkumulátor-csomagot, ezek a számok pedig a várakozások szerint az elkövetkezendő évek során exponenciálisan fognak emelkedni. Egyre több szakembert kell tehát felkészíteni az akkumulátorcsomagok összeszerelésére és tesztelésére. Az egy hónapos, kiegészítő képzés után a Peugeot e-208-ast előállító nagyszombati (Szlovákia) gyárban, illetve a Totallal közösen létrehozott Automotive Cells Company még idén üzembe álló telephelyein: a franciaországi Douvrin, illetve a németországi Kaiserslautern városában kamatoztathatják tudásukat.

A Peugeot jelenleg kétféle konfigurációban készíti akkumulátorait: az 50 kWh kapacitású egység összeépítése mintegy hatvan percet vesz igénybe, míg a nagyobb, 75 kWh-os akkumulátor nagyjából 90 perc alatt készül el. Ezt követően alapos, mindenre kiterjedő tesztnek vetnek alá minden egyes lítium-ion akkumulátort.

A folyamat során elektromos és funkcionális teszten szimulálják az akkumulátor üzemszerű viselkedését, ellenőrizve annak teljesítményét és biztonságát. Ezt követően nagy nyomású gázzal töltik fel az akkumulátor belső tereit, és megvizsgálják a tömítettségét: ha nem észlelnek nyomáscsökkenést, az azt jelenti, hogy az akkumulátorház tökéletesen védett a por és folyadékok behatolása ellen.

Ellenkező esetben a szennyezéstől károsodhat az akkumulátor, romolhat a teljesítménye és csökkenhet az élettartama. Ha a tizenöt perces, intenzív vizsgálat során helyt áll az akkumulátor, következő útja már egyenesen az összeszerelő üzembe vezet, ahol elhelyezik a megfelelő járműben.

A Peugeot azon célkitűzésével összhangban, hogy az ügyfelek kompromisszumok nélkül, szabadon választhassanak a különböző alternatív és hagyományos hajtási módozatok közül, a vállalat hibrid gyártósorokon készíti típusait: azaz a villanymotoros, plug-in hibrid és belső égésű motoros modellek ugyanazon a soron készülnek. 

Érdekesség, hogy a márka jelenlegi modellkínálatának szinte teljes egésze (a Peugeot 108 városi miniautó, valamint a Peugeot Boxer áruszállító kivételével)  kétféle modern padlólemezre épül.

A CMP (közös moduláris platform) a városi és kompakt modelleket szolgálja ki: jelenleg a Peugeot 208 és a Peugeot 2008 épül erre a padlóra, amely a hagyományos hajtásláncok mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is felszerelhető.

Az EMP2 (hatékony moduláris platform) az alsó-közép és középkategóriás személy- és áruszállító modellek egységes alapját adja. Ezek közül a Peugeot 3008 illetve a Peugeot 508 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal, míg a Peugeot Partner/Rifter és a Peugeot Expert/Traveller páros tisztán villanymotoros konfigurációban rendelhető a tradicionális benzin- és dízelmotorok mellett.

A sort a Boxer elektromos változata zárja: noha a nagy haszonjármű padlólemezének fejlesztésekor még nem volt szempont az emissziómentes használat lehetősége, a Peugeot mérnökei megtalálták a módját, hogy helytakarékosan helyezzék el az akkumulátorcsomagokat. Olyannyira, hogy azok egyáltalán nem rabolnak helyet a raktérből: a Peugeot összes többi elektromos kisáruszállítójához hasonlóan azonos árukapacitás áll a felhasználók rendelkezésére.

máj 20

SEAT márka együttműködése

Immár ötödik éve tart a SEAT márka és a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség (MOKSZ) eredményes együttműködése.

A sikeres kapcsolat újabb fejezeteként a korábbi nyolc szponzori autót továbbiak egészítik ki, így mostantól tizenöt vadonatúj SEAT modellel közlekednek a versenyzők és a szövetség tagjai.

Folytatódik a SEAT és a korcsolyázók eredményes együttműködése

Budapest, május 6. – Immár ötödik éve tart a SEAT márka és a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség (MOKSZ) eredményes együttműködése. A sikeres kapcsolat újabb fejezeteként a korábbi nyolc szponzori autót továbbiak egészítik ki, így mostantól tizenöt vadonatúj SEAT modellel közlekednek a versenyzők és a szövetség tagjai.

A 2017-ben indult együttműködés első évében nyolc autót használhattak a korcsolyázók, a flotta idén 13 új SEAT Leon Kombit és két Alhambrát számlál. A szponzorációnak köszönhetően Jászapáti Petra, Bácskai Sára Luca, Kónya Zsófia, Sziliczei-Német Rebeka, Burján Csaba, John Henry Krueger, Oláh Bence, Varnyú Alex, Láng Júlia, Magyar Márk vehette át a kulcsokat.

Rozgonyi Ádám, a SEAT márka március 1-jéével kinevezett magyarországi márkaigazgatója az átadáskor elmondta: „A legutóbbi sporteredmények is bizonyítják, hogy helyes döntés született az együttműködést illetően. Elkötelezettek vagyunk a magas színvonalú sport támogatásban, ami összhangban van a SEAT márka sportosságával és minőségével. Nemcsak a jégen, hanem az úton is születnek sikerek: ez látjuk az új SEAT Leon Kombik estében is, amelyeket örömmel adunk át a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetségnek.”

Az átadó keretében a szerződések aláírását követően a szövetség elnöke, Kósa Lajos köszöntötte a sportolókat, és hangsúlyozta a SEAT támogatásának fontosságát az olimpiai felkészülés során. „Kölcsönös elégedettséggel megújítottuk a flottaegyezményt, és folytatjuk az együttműködést. Nagyon köszönjük a szövetség nevében, meg fogjuk hálálni. Csodás szereplésre van kilátás a pekingi olimpián, és a végén majd mindenki elmondhatja, azért is sikerülhetett, mert SEAT-tal közlekedhetünk.”

Zajlanak a jeges edzések

A rövidpályás gyorskorcsolyázók megkezdték a felkészülést, a napokban kezdődtek meg a jeges edzéseik. A sportolók május 23-án Olaszországba utaznak edzőtáborba, a felkészülést a nyár folyamán másik két olaszországi tábor segíti. Ősszel indul a szezon: előbb négy kvalifikációs világkupa-versenyen kell bizonyítaniuk a korcsolyázóknak, ahol a három legjobb eredmény számít. A viadalok közül kettőt Ázsiában, kettőt pedig Európában rendeznek – az egyiket Debrecenben november 18. és 21. között.

Sikeres év van mögöttük

A gyorskorcsolyázók kiváló eredményeket értek el 2020-ban, a januári Európa-bajnokságon Krueger John-Henry ezüstérmet szerzett ezer méteren. A márciusi dordrechti világbajnokságon Liu Shaoang összetett világbajnok lett, mögötte második helyen végzett Liu Shaolin Sándor. Liu Shaoang nyert 500 méteren, Liu Shaolin Sándor pedig 1000 méteren, ezen a távon Shaoangé lett az ezüstérem, a férfiváltó pedig szintén ezüstöt szerzett.

A műkorcsolyázóknál tavaly világbajnokságot rendeztek: Magyar Márk és Chtchetinina Ioulia kvótát nyert a pekingi olimpiára. Nagy dolog, hisz ez az első magyar kvóta ebben az olimpiai számban, így 66 év után lesz magyar páros a téli ötkarikás játékokon. Láng Júlia élete első felnőtt világbajnokságán lépett jégre Stockholmban – ő a szeptemberi pótkvalifikációs viadalon száll újra harcba a kvótáért.

A stílusos kombi

A Martorellben tervezett és gyártott, negyedik generációs Leon formavilágával új stílust mutatott be a SEAT. A Sportstourer, azaz a kombi változat is visszatért, és még nagyobb helykínálatot nyújt. A Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt, a versengés során harmadik helyet szerzett üzleti kombi egyszerre elegáns és sportos. A VW-csoport 60 milliárd dollárból kifejlesztett MQB Evo rendszerére épül az új Leon Kombi, amely a belsőégésű motorok mellett az elektromos hajtásrendszer beépítését is lehetővé teszi. A magyar piacon motorfronton hatféle benzines kapható, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres lágyhibrid TSI 110 lóerős, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerős (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), illetve ugyancsak 150 lóerős a lágy hibrid 1.5 TSI. A kétliteres benzines 190 lovas, a konnektorból is tölthető plug-in hibrid változat összesítve 205 lóerőt teljesít, míg a kétliteres, AdBlue folyadékkal tisztított négyhengeres dízel 150 lóerős.