Kategória: Hírek, események

jún 15

Peugeot- Esélyautó karitatív nyereményjátékunk

Az Esélyautó Magyarország kft a regisztráltjai között tartott sorsolás keretén belül egy Peugeot 3008-as gépjárművet, 20.000 ft-os üzemanyag kártyával 1 hét ingyen használhatra átadta a nyertesnek.

A P-Automobil Kft jóvoltából ajánlhattuk fel ezt a fantasztikus nyereményt.

A komoly egészségügyi járványhelyzet miatt és a család terveihez igazodva az elmúlt hetekben vette igénybe Boglárka és családja nyereményüket.

Fogadják szeretettel az élménybeszámolóját.

“Az autót egy pénteki nap délelőtt vettük át. Az első nap csak a városban autóztunk vele, megismertük, kiismertük. Az első igazi út a második nap Kecskemétre vezetett, a nagymamához. Autópályamatricát is vettünk a kocsira. A család nagyon örült a látogatónak, nagyon kellemes napot töltöttünk el velük, mindenki megcsodálta a szép autót.

Ezt követően, ahogyan terveztük is, egy családi nyaralásra indultunk el a kocsival. Bükfürdőre mentünk egy nagyon szép hotelbe, ahol három napot töltöttünk el. Finomakat ettünk az étteremben, fürödtünk a medencékben, sétáltunk a parkban. Kőszegen is jártunk, ahol megnéztük a várat, és egy nagyot fagyiztunk a főtéren.

Sajnos hamar elröppent a nyaralás. A fennmaradó néhány napban már csak apróbb utakra használtuk a kocsit, bevásárlást intéztünk, stb.

Összességében nagyon kellemes élmény volt, nagyon örülünk, hogy kipróbálhattuk ezt az autót!”

Örömünkre szolgál, hogy hozzájárulhattunk a család nyaralási terveihez és köszönjük a P- Automobilnak az általuk felajánlott Peugeot 3008-as gépjárművet.

jún 10

A SEAT támogatja a női vízilabda-válogatott olimpiai felkészülését

A SEAT magyarországi importőre évek óta kiemelt szerepet játszik a sporttámogatásokban, több évre visszatekintő együttműködés köti a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség mellett a Magyar Vízilabda Szövetséghez is. A női vízilabda-válogatott kiemelkedő teljesítményével kvalifikálta magát az idén júliusban kezdődő tokiói olimpiára, amelyre a felkészülés lassan az utolsó szakaszához érkezik. A játékosok mindennapjait segítheti az a 15 darab SEAT Leon, amelyek kulcsait egy átadóünnepség keretében hétfőn délután vehették át a csapat tagjai.

A csapatkapitány, Keszthelyi-Nagy Rita vezette válogatott játékosok mellett megjelent Vári Attila, a Magyar Vízilabda Szövetség elnöke, és Bíró Attila szövetségi kapitány. A SEAT részéről Rozgonyi Ádám, a Porsche Hungária SEAT márkavezetője adta át az autókat.

“A SEAT márka régóta nagyon komoly partnere a Magyar Vízilabda Szövetségnek, sok segítséget kapunk tőle. A mostani örömteli flottacserével a cég erős nyomatékot adott a több éve zajló együttműködésnek. A játékosok mindennapjaiban, az edzésekre és hazajutásban, a pihenés és a munka közötti időszakban komfortot, tökéletes biztonságot garantál ez a nemzetközileg is elismert márka. Köszönöm a támogatást, a cég nagyon komoly partnere a vízilabdacsaládnak” – fogalmazott Vári Attila, az MVLSZ elnöke. 

“A SEAT márka elkötelezett a kiemelkedő teljesítményt nyújtó sportolók és sportágak támogatását illetően – mondta Rozgonyi Ádám, a SEAT 2021. március 1-én kinevezett márkaigazgatója. – Az együttműködés két évre nyúlik vissza, a most támogatásként átadásra kerülő új SEAT Leon modellekkel és azok lendületességével szeretnénk támogatni a női vízilabda-válogatottat a tokiói olimpiára való felkészülésben.”

A SEAT Leon a spanyol márka alappillérének számít, amely 2021-ben elnyerte az “AUTOBEST 2021” mint “Európa legjobb autó vétele 2021” díjat. Az elérhető legfejlettebb vezetősegítő asszisztens rendszerek integrálása révén a SEAT Leon kategóriájában biztonság terén is a legjobbak között szerepel, melyről az EuroNCAP törésteszteken is tanúbizonyságot tett. Népszerűségét csak növeli, hogy több karosszéria változatban és a legkorszerűbb hatásláncokkal érhető el, beleértve a plug-in hibrideket is.

máj 31

Idén már négyféle Peugeot modell érhető el állami támogatással

A Peugeot márka magyarországi képviselete üdvözli az újraindított  elektromos autó támogatási rendszert, mely elősegíti a klímacélok elérését, az egészségesebb városi környezet kialakítását, valamint a márka ambíciózus CO2 célkitűzésének teljesítését egyaránt. Idén akár négyféle Peugeot modellel is pályázhatnak állami támogatásra az érdeklődők, melyek közül kettő akár nagycsaládos támogatásban is részesülhet, így már a nagycsaládosok is nagyon kedvező áron juthatnak zéró emissziójú családi autóhoz. 

A Peugeot márka ambiciózus célokat tűzött ki maga elé még 2018-ban. Az egyik célkitűzés az volt, hogy az egyre szigorodó európai CO2 szabályozás közepette se kelljen büntetést fizetnie, a másik cél pedig az volt, hogy 2023-ra valamennyi modellje elérhető legyen alternatív hajtással. Az első cél tökéletesen teljesült, hiszen a Peugeot (PSA) évek óta a legtisztább európai gyártó a CO2 kibocsátási rangsorban. A második cél elérése felé pedig ütemesen halad a márka, hiszen jelenleg a 108-as miniautó és az 5008 családi SUV kivételével valamennyi modellje bemutatkozott már 100%-ban elektromos vagy plug-in hibrid hajtással.

Ennek az intenzív fejlesztőmunkának köszönhetően az idén újrainduló elektromosautó támogatási pályázatban akár már négyféle Peugeot modellt is választhatnak a pályázók, így a városi kisautótól a családi vagy professzionális felhasználásra is alkalmas kisbuszig mindenki megtalálja a számára alkalmas alternatívát, amelyhez jelentős állami támogatást is igényelhet.

e-208 :  városi hódító és tökéletes elektromos autó egyben !

A 2020-ban Év Autója díjjal is kitüntetett Peugeot 208 elektromos változata tökéletesen ki tudja használni az elektromos hajtásban rejlő potenciált ! A 136 LE-s teljesítmény igazi városi ágyúgolyóvá változtatja a formás kisautót, miközben a kompakt méreteknek és az alacsony felépítésnek köszönhetően kimagasló, 340 Km-es hatótávolsága jól használhatóvá teszi hosszabb utakon is. Az e-208 mindemellett kifejezetten sportos karakter, mindössze 8,1 másoperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, amivel maga mögé utasít sok belső égésű kihívót !

Az e-208 esetén a kedvező ár és a luxus felszereltség sem egymást kizáró okok.  A megemelt kedvezményszintnek köszönhetően a 12 milliós értékhatárba akár már a sportos, csúcsfelszereltségű GT kivitel is belefér.

Akciós indulóár állami támogatással : 7 790 000 Ft (Active)


e-2008 SUV : lélegzetelállító design, kategóriaelső helykínálat és mindez már elektromos hajtással is elérhető!

A látványos 2008 SUV méretei a kategória határait feszegetik, így kisebb családi autónak is tökéletes. Az 50 kWh-s akkumulátor és a szériában kínált 100 kW-os gyorstöltés a hosszabb közös kirándulásokra is alkalmassá teszi, az ergonomikus és high-tech Peugeot i-Cockpit vezetőhely pedig különleges élménnyé teszi a mindennapokat.

A megemelt kedvezménynek és az állami támogatásnak köszönhetően az elektromos változat immáron nem drágább, mint a hasonló teljesítményű, automata váltós dízel verzió (Allure és Allure Pack felszereltség mellett), így ügyfeleink gyakorlatilag felár nélkül válthatnak most elektromos autóra!

A 12 milliós pályázati értékhatárba akár az Allure Pack felszereltség és további 130.000 Ft értékű opció is beleférhet, így a jelenlegi támogatással egy igen jól felszerelt, sokoldalú elektromos autóhoz juthatnak a pályázók. 

Akciós indulóár állami támogatással : 8 590 000 Ft (Active)


e-Traveller : a professzionális elektromos személyszállító, nem csak profiknak !

Az e-Traveller széles kínálatával, fejlett elektromos hajtásával és akár 75 kWh akkumulátor kapacitásával egyedülálló megoldást kínál jelenleg a piacon. Hártomféle hosszúsága, 5, 8 vagy 9 személyes karosszériája és kétféle választható akkumérete sokféle feladatra alkalmassá teszi. A kilenc személyes, 14 millió Ft alatti változata egyszerre jogosult a nagycsaládosok autóvásárlási kedvezményére valamint a 2,5 milliós elektromos autó támogatásra, így akár 5 millió Ft megtakarítással is megvásárolható. A professzionális személyszállítók számára a 75 kWh-s akkucsomag által biztosított 330 Km-es hatótáv széleskörű felhasználási lehetőséget nyújt.

Akciós indulóár elektromos autó támogatással:

11 431 500 Ft (Business L1 – 50kWh – 9 szem.)

Akciós indulóár elektromos autó és nagycsaládos támogatással :

8 931 500 Ft


e-Rifter : a tökéletes elektromos autó az egész családnak – hamarosan előrendelhető !

A népszerű családi egyterű elektromos változata hivatalosan ősszel érkezik, azonban a pályázati lehetőségekre való tekintettel már júniustól előrendelhető hazánkban. A kétféle hosszban, 5 vagy 7 személyes kivitelben érkező, akár 1050 literes csomagteret kínáló tágas családi autó a többi elektromos Peugeot modellből megismert 136 LE-s csúcsteljesítményű villamos hajtást és 50 kWh kapacitású akkucsomagot kap, melyhez természetesen itt is szériafelszereltség a 100 kW-os gyorstöltési lehetőség és a My Peugeot applikációból távolról is indítható töltés valamint előhűtő és előfűtő funkció.

Az e-Rifter legnagyobb ütőkártyája, hogy 7 személyes változatához egyaránt igényelhető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása és az elektromos autó vásárlási támogatás is, így akár 5 millió Forintot is spórolhat a sikeres pályázó az akciós árból.

Az új e-Rifter hivatalos árlistájának megjelenése és az előrendelések megnyitása június elején várható.

Korszerű elektromos hajtáslánc

A Peugeot filozófiája, hogy ügyfeleinek az elektromos modellek esetén is ugyanazt a vonzó designt, ugyanazt a helykínálatot és ugyanazt a vezetési élményt kínálja, mint a belső égésű változatok esetén. 

A Peugeot új generációs elektromos személyautói egytől-egyig ugyanazt az innovatív elektromos hajtásláncot használják, amely az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • Nagy hatótávolság: akár 340 km (208 esetén, WLTP szabvány szerint)
  • 50 kWh kapacitású, padlólemezben elhelyezett, Li-ion akkumulátor
  • A belső égésű változatokhoz képest változatlan méretű utas és csomagtér
  • Hőszivattyús, hatékony hűtő-fűtő rendszer az utastér és az akkumulátor számára, 5 kW fűtőellenállással kiegészítve a gyors felfűtés érdekében (extrém hideg idő esetére)
  • Távirányítással, mobiltelefonról is programozható, indítható előfűtés és hűtés
  • Töltésfelügyelet és indítás távolról, a My Peugeot applikációból
  • Folyadékhűtésű akkumulátor: hosszabb élettartam és gyorsabb töltés, akár szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vagy nagy terhelés mellett is
  • Szériában 100 kW DC villámtöltés lehetősége: 80% töltöttség 30 perc alatt
  • 3 fázisú 11 kW fedélzeti töltő (opció): teljes feltöltés akár 5 óra alatt otthon (wallbox segítségével) vagy a legtöbb nyilvános AC töltőponton
  • 8 év vagy 160.000 Km gyártói garancia a meghajtó akkumulátorra (70% kapacitásig)
  • Dinamikus gyorsulás a nagy teljesítményű 136 LE-s (100 kW) szinkronmotornak köszönhetően
  • Rugalmasság a teljes fordulatszám tartományban jelentkező 260 Nm nyomatéknak köszönhetően
  • Egypedálos üzemmód, fokozott „motorfék” hatással és energia visszanyeréssel: kényelmes, takarékos és kíméli a fékrendszert
  • ECO / SPORT / NORMAL vezetési módok a hatótáv vagy a teljesítmény maximalizálásának érdekében
  • 2 éves szervizciklus a második évtől, 40%-kal alacsony karbantartási költségek
máj 27

Így tesztelik a Peugeot akkumulátorait

A technológiai lépésváltás nem képzelhető el megfelelően képzett szakemberek nélkül. A Peugeot azonban az integrált megoldások mellett tette le a voksát: miközben folyamatosan készíti fel munkatársait a villamosítással járó kihívásokra, részben vagy teljesen elektromos típusait a belső égésű motorral szerelt modellváltozatokkal közös gyártósoron készíti, aláhúzva a választás szabadságát.

Amint az már sokak által köztudott információ, a Peugeot alig két év múlva, tehát már 2023-ra teljes modellkínálatának villamosítását tervezi. A részben vagy teljesen elektromos hajtású típusok jelenlegi számát és arányát ismerve ez abszolút reális célkitűzés, hiszen már most is csak néhány kisebb lépés választja el a márkát a cél megvalósulásától.

Egy valami azonban bizonyos: mint minden nagyszerű megoldásnak, ennek az ambiciózus váltásnak a hátterében is elhivatott emberek állnak, akik évekre előre tervezve készülnek a rájuk váró feladatokra. A feladat pedig jelen esetben az ügyfelek új technológiába vetett bizalmának megerősítése, a piaci igények és kereslet proaktív kielégítése, és persze a költségek és a környezeti hatás lehető legteljesebb mértékű mérséklése.

Az elektromos átállásban ezért kulcsszerepet játszik az a folyamatosan növekvő létszámú csapat, akik a hálózatról tölthető, részben vagy teljesen elektromos járművek akkumulátorcsomagjait szerelik össze. Hatalmas a felelősségük, hiszen nem csak az autók egyik legköltségesebb fődarabjáról van szó, hanem a járműhasználat alapvető feltételéről, a vevőelégedettség kompromisszumot nem tűrő alkotóeleméről, amelyre a Peugeot 8 éves vagy 160 ezer kilométeres kapacitás-garanciát vállal.

A villamosított járművek folyamatosan növekvő számának köszönhetően a Peugeot-nak már jövőre havonta 10 ezer személyautó és 7 ezer könnyű haszonjármű részére kell biztosítania akkumulátor-csomagot, ezek a számok pedig a várakozások szerint az elkövetkezendő évek során exponenciálisan fognak emelkedni. Egyre több szakembert kell tehát felkészíteni az akkumulátorcsomagok összeszerelésére és tesztelésére. Az egy hónapos, kiegészítő képzés után a Peugeot e-208-ast előállító nagyszombati (Szlovákia) gyárban, illetve a Totallal közösen létrehozott Automotive Cells Company még idén üzembe álló telephelyein: a franciaországi Douvrin, illetve a németországi Kaiserslautern városában kamatoztathatják tudásukat.

A Peugeot jelenleg kétféle konfigurációban készíti akkumulátorait: az 50 kWh kapacitású egység összeépítése mintegy hatvan percet vesz igénybe, míg a nagyobb, 75 kWh-os akkumulátor nagyjából 90 perc alatt készül el. Ezt követően alapos, mindenre kiterjedő tesztnek vetnek alá minden egyes lítium-ion akkumulátort.

A folyamat során elektromos és funkcionális teszten szimulálják az akkumulátor üzemszerű viselkedését, ellenőrizve annak teljesítményét és biztonságát. Ezt követően nagy nyomású gázzal töltik fel az akkumulátor belső tereit, és megvizsgálják a tömítettségét: ha nem észlelnek nyomáscsökkenést, az azt jelenti, hogy az akkumulátorház tökéletesen védett a por és folyadékok behatolása ellen.

Ellenkező esetben a szennyezéstől károsodhat az akkumulátor, romolhat a teljesítménye és csökkenhet az élettartama. Ha a tizenöt perces, intenzív vizsgálat során helyt áll az akkumulátor, következő útja már egyenesen az összeszerelő üzembe vezet, ahol elhelyezik a megfelelő járműben.

A Peugeot azon célkitűzésével összhangban, hogy az ügyfelek kompromisszumok nélkül, szabadon választhassanak a különböző alternatív és hagyományos hajtási módozatok közül, a vállalat hibrid gyártósorokon készíti típusait: azaz a villanymotoros, plug-in hibrid és belső égésű motoros modellek ugyanazon a soron készülnek. 

Érdekesség, hogy a márka jelenlegi modellkínálatának szinte teljes egésze (a Peugeot 108 városi miniautó, valamint a Peugeot Boxer áruszállító kivételével)  kétféle modern padlólemezre épül.

A CMP (közös moduláris platform) a városi és kompakt modelleket szolgálja ki: jelenleg a Peugeot 208 és a Peugeot 2008 épül erre a padlóra, amely a hagyományos hajtásláncok mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is felszerelhető.

Az EMP2 (hatékony moduláris platform) az alsó-közép és középkategóriás személy- és áruszállító modellek egységes alapját adja. Ezek közül a Peugeot 3008 illetve a Peugeot 508 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal, míg a Peugeot Partner/Rifter és a Peugeot Expert/Traveller páros tisztán villanymotoros konfigurációban rendelhető a tradicionális benzin- és dízelmotorok mellett.

A sort a Boxer elektromos változata zárja: noha a nagy haszonjármű padlólemezének fejlesztésekor még nem volt szempont az emissziómentes használat lehetősége, a Peugeot mérnökei megtalálták a módját, hogy helytakarékosan helyezzék el az akkumulátorcsomagokat. Olyannyira, hogy azok egyáltalán nem rabolnak helyet a raktérből: a Peugeot összes többi elektromos kisáruszállítójához hasonlóan azonos árukapacitás áll a felhasználók rendelkezésére.

máj 20

SEAT márka együttműködése

Immár ötödik éve tart a SEAT márka és a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség (MOKSZ) eredményes együttműködése.

A sikeres kapcsolat újabb fejezeteként a korábbi nyolc szponzori autót továbbiak egészítik ki, így mostantól tizenöt vadonatúj SEAT modellel közlekednek a versenyzők és a szövetség tagjai.

Folytatódik a SEAT és a korcsolyázók eredményes együttműködése

Budapest, május 6. – Immár ötödik éve tart a SEAT márka és a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség (MOKSZ) eredményes együttműködése. A sikeres kapcsolat újabb fejezeteként a korábbi nyolc szponzori autót továbbiak egészítik ki, így mostantól tizenöt vadonatúj SEAT modellel közlekednek a versenyzők és a szövetség tagjai.

A 2017-ben indult együttműködés első évében nyolc autót használhattak a korcsolyázók, a flotta idén 13 új SEAT Leon Kombit és két Alhambrát számlál. A szponzorációnak köszönhetően Jászapáti Petra, Bácskai Sára Luca, Kónya Zsófia, Sziliczei-Német Rebeka, Burján Csaba, John Henry Krueger, Oláh Bence, Varnyú Alex, Láng Júlia, Magyar Márk vehette át a kulcsokat.

Rozgonyi Ádám, a SEAT márka március 1-jéével kinevezett magyarországi márkaigazgatója az átadáskor elmondta: „A legutóbbi sporteredmények is bizonyítják, hogy helyes döntés született az együttműködést illetően. Elkötelezettek vagyunk a magas színvonalú sport támogatásban, ami összhangban van a SEAT márka sportosságával és minőségével. Nemcsak a jégen, hanem az úton is születnek sikerek: ez látjuk az új SEAT Leon Kombik estében is, amelyeket örömmel adunk át a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetségnek.”

Az átadó keretében a szerződések aláírását követően a szövetség elnöke, Kósa Lajos köszöntötte a sportolókat, és hangsúlyozta a SEAT támogatásának fontosságát az olimpiai felkészülés során. „Kölcsönös elégedettséggel megújítottuk a flottaegyezményt, és folytatjuk az együttműködést. Nagyon köszönjük a szövetség nevében, meg fogjuk hálálni. Csodás szereplésre van kilátás a pekingi olimpián, és a végén majd mindenki elmondhatja, azért is sikerülhetett, mert SEAT-tal közlekedhetünk.”

Zajlanak a jeges edzések

A rövidpályás gyorskorcsolyázók megkezdték a felkészülést, a napokban kezdődtek meg a jeges edzéseik. A sportolók május 23-án Olaszországba utaznak edzőtáborba, a felkészülést a nyár folyamán másik két olaszországi tábor segíti. Ősszel indul a szezon: előbb négy kvalifikációs világkupa-versenyen kell bizonyítaniuk a korcsolyázóknak, ahol a három legjobb eredmény számít. A viadalok közül kettőt Ázsiában, kettőt pedig Európában rendeznek – az egyiket Debrecenben november 18. és 21. között.

Sikeres év van mögöttük

A gyorskorcsolyázók kiváló eredményeket értek el 2020-ban, a januári Európa-bajnokságon Krueger John-Henry ezüstérmet szerzett ezer méteren. A márciusi dordrechti világbajnokságon Liu Shaoang összetett világbajnok lett, mögötte második helyen végzett Liu Shaolin Sándor. Liu Shaoang nyert 500 méteren, Liu Shaolin Sándor pedig 1000 méteren, ezen a távon Shaoangé lett az ezüstérem, a férfiváltó pedig szintén ezüstöt szerzett.

A műkorcsolyázóknál tavaly világbajnokságot rendeztek: Magyar Márk és Chtchetinina Ioulia kvótát nyert a pekingi olimpiára. Nagy dolog, hisz ez az első magyar kvóta ebben az olimpiai számban, így 66 év után lesz magyar páros a téli ötkarikás játékokon. Láng Júlia élete első felnőtt világbajnokságán lépett jégre Stockholmban – ő a szeptemberi pótkvalifikációs viadalon száll újra harcba a kvótáért.

A stílusos kombi

A Martorellben tervezett és gyártott, negyedik generációs Leon formavilágával új stílust mutatott be a SEAT. A Sportstourer, azaz a kombi változat is visszatért, és még nagyobb helykínálatot nyújt. A Magyar Év Autója 2021 díjra jelölt, a versengés során harmadik helyet szerzett üzleti kombi egyszerre elegáns és sportos. A VW-csoport 60 milliárd dollárból kifejlesztett MQB Evo rendszerére épül az új Leon Kombi, amely a belsőégésű motorok mellett az elektromos hajtásrendszer beépítését is lehetővé teszi. A magyar piacon motorfronton hatféle benzines kapható, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres lágyhibrid TSI 110 lóerős, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerős (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), illetve ugyancsak 150 lóerős a lágy hibrid 1.5 TSI. A kétliteres benzines 190 lovas, a konnektorból is tölthető plug-in hibrid változat összesítve 205 lóerőt teljesít, míg a kétliteres, AdBlue folyadékkal tisztított négyhengeres dízel 150 lóerős.

máj 14

A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gearnél is

Idén is átadták a brit Top Gear magazin elektromos év autója díjait. A szabadidőjárművek kategóriájában a Peugeot városi crossovere, az e-2008 részesült a rangos kitüntetésben.

A brit Top Gear magazin, a világ egyik legismertebb autós kiadványa 2020-ban alapította azt a díjat, amellyel kifejezetten az elektromos járművek rohamos tempóban növekvő piacán ismeri el a legkiválóbb újdonságokat. A TopGear Electric Awards nem követi más év autója díjak klasszikus sablonját.

Ahelyett, hogy szigorúan méretosztályokba és kategóriákba szorítaná az év legjobbnak ítélt újdonságait, inkább az elektromos mobilitás sajátosságaihoz igazodik: egy olyan, rendkívül fiatal és dinamikusan fejlődő piachoz, amelyben új szereplőknek jut hely, és amely korábban elképzelhetetlen lehetőségeket kínál az ügyfeleknek.

Tavaly a Peugeot e-208 a döntőbe jutott az elektromos kisautók mezőnyében, idén pedig az e-2008 szállt versenybe, és bizonyult a szerkesztőség döntése alapján az év legkiválóbb új elektromos városi szabadidőjárművének.

A zsűri tagjai nagyra értékelték a modell teljesítményét, jövőbe tekintő, karakteres formavilágát és elismerésre méltó mobilitási szabadságot eredményező hatótávolságát.

„Ha valaki elektromos városi szabadidőjárművet keres, hamar rádöbben, hogy a kínálat szédítően gazdag, a mezőny jóformán napról napra növekszik. Ha minket kérdeznek, a Peugeot e-2008 a legjobb választás: a formaterv sziporkázó, kívül és belül egyaránt, a menetdinamika és a hatótávolság terén jóval többet nyújt, mint amit várnánk. Az egész autó hangulata futurisztikus, ugyanakkor mentes a hasonló megoldásokra időnként jellemző ízléstelenségektől” – foglalta össze a zsűri véleményét Jack Rix szerkesztő.

A tapasztalt újságírók az alábbiak szerint foglalták össze a Peugeot e-2008 erősségeit:

A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor zaj és rezgések nélkül, dinamikusan mozgatja a 4,3 méteres autót. Az egyfokozatú erőátvitellel szerelt erőforrás 260 Nm maximális forgatónyomatéka a legmagasabb érték, amelyet a modell széles motorpalettáján találunk; ennek köszönhetően az e-2008 a teljes modellcsalád egyik legjobb gyorsulási értékét (9,0 mp 0-100 km/órára) mutatja.

Ehhez társul az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagnak és a fejlett energiagazdálkodási rendszernek köszönhető, lenyűgöző hatótávolság: a valós használathoz közel álló WLTP norma szerint végzett mérések tanúsága szerint 310 kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel.

A fedélzeti töltőrendszer számos töltési formátumot, széles teljesítmény-tartományt támogat, illetve a hatékony hűtési rendszernek köszönhetően akár 100 kW-tal is tölthető; ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékos töltöttségi szintet érhetünk el.

Noha rövid ideje van a piacon, a Peugeot e-2008 nem először részesül szakmai elismerésben. Idén januárban 2021 legjobb elektromos személygépkocsijának választották meg a francia L’argus autóvásárlási tanácsadó weboldal szavazásán. A tizennyolc szakújságíróból álló zsűri az újkori vételárat, az értéktartást, az energiafogyasztást, valamint a szolgáltatásokat (kényelem, vezetési élmény, dizájn, összeszerelési minőség, stb.) figyelembe véve ítélte oda a városi szabadidőjárműnek a díjat.

A L’argus éves szavazásán egyébként visszatérő győztes a Peugeot: 2020-ban a 208, 2019-ben pedig az 508 lett náluk az Év Autója.

máj 12

Esélyautót adtak át Miskolcon

Fogyatékossággal élő embereknek segít a SEAT

Miskolc is csatlakozik a fogyatékossággal élő emberek mindennapjait megkönnyítő kampányhoz: a megyeszékhelynek is lett Esélyautója. Az átadásra 2021. május 07-én került sor a főtéren.

A karitatív céllal üzemeltetett új SEAT Leon Kombi, a fogyatékos emberek számára biztosít, nemcsak élelmiszer- és gyógyszer-, hanem személyszállítási lehetőséget is. A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei város egy újabb település, amely részt vesz a különleges programban, miután már Szombathelyen, Kecskeméten és Nyíregyházán is adtak át Esélyautót.

Júliusban álltak munkába Magyarország első SEAT Esélyautói Szombathelyen. A gépkocsik a fogyatékossággal élő emberek mindennapjait segítik: segítenek nemcsak az orvoshoz jutásban, hanem a gyógyszer-, illetve az élelmiszer szállításban is. A karitatív akcióhoz már csatlakozott több város és márka is.

Miután az első Esélyautók már kifogástalanul teljesítik feladatukat, Miskolc városvezetése is szívesen csatlakozott az országos kezdeményezéshez. Az Esélyautó a fogyatékos emberek (mozgássérült-, autista-, látássérült-, hallássérült- és értelmi fogyatékos emberek) öt legnagyobb érdekvédelmi szervezetének támogatásával egy kényelmes, tágas és könnyen kezelhető SEAT Leon Kombi gépjárművel segítsék a rászorulókat, mindennapi teendőik minél könnyebb elvégzésében. A gépjárművet a SEAT márka vezérképviselete, a Porsche Hungaria ajánlotta fel és a helyi SEAT márkakereskedő, a Miskolc Autó készítette fel. Emellett, egy évvel ezelőtt csatlakozott az Esélyautó programjához a hazai flottapiac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője, a Mercarius Flottakezelő is, aki azóta is aktívan támogatja a közös munkát és hozzájárul a mozgássérült emberek mobilitásának biztosításához.

A SEAT Esélyautót a Miskolci Egyesített Szociális Ellátó és Gyermekvédelmi Intézetüzemelteti, azért, hogy a helyi fogyatékossággal élő lakosokat megsegítse és támogassa.

Az autó átadáson a Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata részéről Veres Pál polgármester, a MESZEGYI részéről Gúr Péter az intézmény igazgatója, a Miskolc Autó képviseletében Brózsely Gábor cégvezető, az Esélyautó részéről Eleki József ügyvezető vett részt.

A legjobbkor jön a segítség

A tapasztalatok szerint az Esélyautó óriási hasznára van a rászorulóknak. A járműveket, tekintettel a jelenlegi helyzetre, maximálisan kihasználják. A segítség mindenhol a legjobbkor jött, ugyanis a Covid-19 vírus miatt mindenkinek, de különösen a kezdeményezés célcsoportjának, a fogyatékossággal élő embereknek vált nehézkessé a mindennapi élelmiszer, illetve gyógyszer beszerzése, valamint az orvoshoz való eljutás, immáron 1 éve. Sajnos a veszélyhelyzet alatt szünetel a fogyatékos emberek nappali ellátása, viszont a segítő szolgálatok munkatársai ennek ellenére az érintetteket otthonukban is kisegítették.

A szervezet a jövőben még több márkakereskedéssel és településsel szeretne együttműködni, hogy a Magyarországon körülbelül hatszázezer főből álló fogyatékossággal élő emberek esetében, minél több érintettnek tudjon segíteni a pandémia alatt és után is.

A SEAT Esélyautó átadásáról készült riportot az Esélyautó youtube csatornáján is megtekintheti:

máj 05

Új Peugeot 308 – Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további izgalmas, részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.

A 2021-es év eddigi legfontosabb alsó-középkategóriás újdonsága a harmadik generációs Peugeot 308, annak a modellnek az utódja, amely elsőként kapta meg a Peugeot ultramodern, moduláris EMP2 padlólemezét, és ezzel párhuzamosan elsőként alkalmazta a márka berkein belül ma már általános, de az autóiparban még mindig szenzációszámba menő iCockpit ergonómiai koncepciót.

A friss modell izgalmas újdonsága (az új logó háttereként szolgáló extravagáns, óriási hűtőmaszk mellett), hogy a benzin- és dízelmotorokon kívül hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal – pontosabban hajtásláncokkal – is kapható lesz.

Az új generációs 308 piaci megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a Peugeot flotta villamosítása: a hétszemélyes 5008 szabadidőjármű kivételével 2021-ben a márka minden személy- és könnyű haszonjárműve elérhető lesz hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) hajtáslánccal.

Az alsó-középkategóriás ferdehátú modell bevezetésekor kétféle plug-in hibrid hajtásláncot kínál majd: az egyik a közép- és felső-középkategóriás modellekből ismert, 225 lóerős konfiguráció, a másik pedig egy költséghatékonyabb, 180 lóerőre hangolt variáns. A két rendszer ugyanazt a 110 lóerős villanymotort, ugyanazt a 12,4 kWh kapacitású akkumulátort, és ugyanazt a nyolcfokozatú automata sebességváltót alkalmazza;  különbség csupán az (egyébként szintén azonos) 1,6 literes turbómotor teljesítményében (150 vagy 180 LE) mutatkozik.

Ezzel villamosítás szempontjából egy csapásra a szegmens élmezőnyébe ugrott a Peugeot 308, a történetnek azonban ezzel még nincs vége: brit újságíróknak adott interjújában ugyanis Jérôme Micheron, a Peugeot termékekért felelős alelnöke elmondta, hogy a vállalatnak további elektromos tervei vannak a 308-assal: „Már beütemeztük egy mild hibrid változat bevezetését, és tervbe vettünk egy tisztán elektromos modellvariánst is.” – közölte a szakember, utalva arra, hogy a vállalatnak a gyorsan változó piaci kereslet előtt kell járnia.

Habár a belső égésű – különösen a dízel üzemű – motorok iránti kereslet folyamatosan csökken Európában, összességében továbbra is ezek teszik ki az eladások nagy részét.

A károsanyag-kibocsátást elleni küzdelemben hatékony eszköz a mild (vagyis lágy) hibrid technológia, amely a tradicionális belső égésű erőforrások működését pont a legrosszabb hatásfokú üzemi tartományokban tudja megtámogatni, valamint hatékony fékenergia-visszanyerést és start-stop funkciót megvalósítva képes csökkenteni a típusok átlagos üzemanyag-fogyasztását és emisszióját.

A pontos részletek még nem állnak rendelkezésre, de várhatóan az új Peugeot 308 bevezetéskori motorkínálatából az 1,2 literes 110 vagy 130 lóerős, többszörös Év Motorja díjjal kitüntetett PureTech motorcsalád új variánsára épülhet a kisteljesítményű villanymotorral dolgozó mild hibrid erőforrás. Mivel egy eleve kiemelkedően hatékony erőforrásra épül, az új hajtás kifejezetten takarékos és alacsony emissziójú üzemet ígér.

A Peugeot 308 alapját adó, modernizált EMP2 padlólemezt eleve úgy fejlesztették, hogy a belső égésű, vegyes üzemű (benzin-elektromos), valamint a tisztán elektromos hajtásláncokat is egyaránt kiszolgálja.

A tisztán elektromos üzemű 308 a hírek szerint első körben a kisebb, 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja meg, ami az előzetes számítások szerint a 136 lóerős motorral társítva 375 kilométeres hatótávolságot jelenthet, mivel az új 308 tervezésekor kiemelt figyelmet kapott a hetékonyság és az aerodinamika.

ILLUSZTRÁCIÓK: PEUGEOT

NEMZETKÖZI SAJTÓOLDAL

http://int-media.peugeot.com

A PEUGEOT MÁRKÁRÓL
A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. Több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.
ápr 23

Mercarius Flottakezelő sikere

Az alapításának 25. évfordulóját ünneplő Mercarius Flottakezelő vezetőit kérdeztük a siker kulcsáról.

A Mercarius Flottakezelő alapításának 25. évfordulója alkalmából egy friss HVG interjúban olvashatunk a vállalat

negyed évszázados sikerének kulcsáról, a flottapiacot érintő aktuális kihívásokról, trendekről, és a flottakezelő

jövőbeli terveiről.

Bővebb cikket a Mercarius oldalán olvashatja el, kattintson ide !


ápr 15

CUPRA Formentor – Red Dot díjazott

A CUPRA Formentor elnyerte a Terméktervezés 2021-es Red Dot Díját

•A márka CUV-modellje ötventagú nemzetközi zsűrit meggyőzve hódította el a tekintélyes elismerést

•A CUPRA Formentor azon tulajdonságával végzett az élen, hogy sikerrel ötvözi a mindennapok elvárásait a nagyteljesítményű modellek szenvedélyes és érzelemdús karakterével

•A Terméktervezés Red Dot Díja (Red Dot Award for Product Design) újabb mérföldkő a CUPRA Formentor útján

Martorell/Budapest, 2021. április 13. – A Terméktervezés 2021-es Red Dot Díja (Red Dot Award for Product Design) elhódításával folytatja bámulatos sikertörténetét a CUPRA Formentor. A CUV-modell már eddig is minden várakozást felülmúlt, amikor a dobogón végzett az idei „Év Autója” („Car of the Year”) díj szavazáson – igazán kiváló teljesítmény egy mindössze háromesztendős márkától.

A Red Dot Díj elhódítása újabb jele annak, hogy a CUPRA – és konkrétan a Formentor – egyedülálló ajánlat e piaci szegmensben, s a teljes CUPRA Tribe és tervezőcsapat számára is óriási elismerés.

A Terméktervezés Red Dot Díját mindig az év legjobb, kiemelkedő formatervezési minőséget képviselő termékének ítélik oda, legyen az akár esztétikailag vonzó, funkcionális, intelligens vagy innovatív.

„A Terméktervezésért járó Red Dot Díj különösen tekintélyes elismerés, amely hűen tükrözi, hogy rendkívül színvonalas formatervezésével milyen kiemelkedő minden szakterületen a CUPRA Formentor” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT elnöke. „E nagyjelentőségű díj a CUPRA Tribe által végzett fantasztikus munkát igazolja.”

A CUPRA Formentor azon kvalitásai, hogy egyaránt megfeleljen a változó piaci trendek, a műszaki fejlesztés, a biztonság, a megfizethetőség és a hajtásrendszerek elektromossá alakítása követelményeinek, azt is jelzi egyben, hogy minden tekintetben kiváló autó.

Az MQB EVO platform műszaki alapjait a CUV-karosszéria stílusával kombinálva a Formentor tökéletes együttest kínál, a ferdehátú változatok sportosságát és dinamikáját az SUV-modellek praktikumával, kényelmével és tágas térkínálatával ötvözve. Olyan erények, amelyeket a Red Dot Díj bírálóbizottsága is meglátott benne.

A Red Dot zsűri 50 nemzetközi szakértőből áll, akik külön-külön tesztelik, vitatják meg és értékelik az egyes pályaműveket.

A díj értékelési folyamata számos különböző szemponton alapul és egyfajta iránymutató keretként szolgál, amit az egyes zsűritagok saját szakterületük szerint egészítenek ki. A bírálati szempontok között olyan témakörök szerepelnek, mint az innováció mértéke, a funkcionalitás, az ergonómia, a szimbolikus és érzelmi tartalom, valamint a környezetvédelmi megfelelőség.

A CUPRA Formentor azon tulajdonságával végzett az élen, hogy sikerrel ötvözi a mindennapok elvárásait a nagyteljesítményű modellek szenvedélyes és érzelemdús karakterével.

A történelmet író CUPRA Formentor e sikerek révén a CUV-szegmens jelentős tagjává vált. E piaci szegmens az előrejelzések szerint az elkövetkező öt év során megduplázza értékesítési volumenét Európában, ami rendkívüli fontosságúvá avatja e modellt a márka jövője szempontjából. A Terméktervezésért járó Red Dot Díj elhódítása újabb mérföldkő a CUPRA Formentor útján.

A CUPRA egy különleges márka, amely a feltűnő dizájnra és az elektromos teljesítményre épül, és a SEAT-ot a sportosság új értelmezésével a következő szintre emeli. Második működési évében a CUPRA értékesítése 2019-ben 71,8% -kal növekedett, megközelítve a 24 700 darabot, a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően. Az új székhely megnyitásával együtt a CUPRA 2020-ban termékoffenzívát fog végrehajtani a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor megjelenésével. Amellett, hogy globális szövetséget kötött az FC Barcelona-val, és annak kizárólagos hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé vált, a CUPRA elit bajnokcsapatot hozott létre, mint például a német kapus Marc ter Stegen vagy a svéd autóversenyző, Mattias Ekström, aki részt vesz a PURE ETCR sorozatban a CUPRA e-Racerrel. A CUPRA világ él és készen áll arra, hogy meghódítsa az autózás szerelmeseinek szívét, közel 250 CUPRA szakemberrel szerte a világon.